Oferte locuri de munca top

Compania Nationala de Investitii Rutiere va face lucrarile pe drumurile nationale

CNIRDin cauza întârzierii proiectelor de infrastructură de transport transeuropeană riscăm să pierdem sumele alocate țării noastre prin Programul Operaţional Infrastructură Mare estimate la aproximativ 6,8 miliarde euro.

De aceea, Guvernul consideră că se impun măsuri ferme pentru diminuarea acestui risc.

Reorganizarea CNADNR, precum și înființarea unei noi companii – Compania Naţională de Investiţii Rutiere S.A.- fac parte dintre măsurile propuse de Guvern.

Astfel, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România – S.A va fi reorganizată și îşi va schimba denumirea în Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (C.N.A.I.R.).

C.N.A.I.R. va fi responsabilă de dezvoltarea pe termen lung a reţelei de transport TEN-T Centrală şi Globală, în conformitate cu obiectivele asumate faţă de Comisia Europeană.

În același timp, noul proiect de act normativ stipulează că va fi înființată Compania Naţională de Investiţii Rutiere S.A. (C.N.I.R.).

Aceasta va asigura serviciul public de dezvoltare a infrastructurii de transport rutiere pentru transportul populaţiei şi a mărfurilor, în condiţii de siguranţă a circulaţiei, timpi de deplasare comparabili cu cei din Uniunea Europeană şi confort în trafic.

Chiar de la data aprobării ordonanţei, C.N.A.I.R. va transfera, în mod etapizat, câteva proiecte de infrastructură de transport rutier către C.N.I.R. în vederea implementării.

Noul act normativ prevede că următoarele proiecte vor fi transferate:

  1. Modernizare Centura Sud Bucureşti;
  2. Realizare ring II Centura Sud Bucureşti;
  3. Realizare autostradă Sibiu – Piteşti;
  4. Realizarea autostradă Târgu Mureş – Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni;
  5. Realizare drum expres Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Paşcani.

Transferul va fi realizat cu condiţia ca C.N.I.R. să dispună de personalul minim necesar în vederea implementării, gestionării resurselor financiare necesare proiectelor, derulării procedurilor de achiziţie publică dacă va fi cazul sau coordonării activităţii de proiectare astfel încât să se asigure continuitate în implementarea proiectelor de infrastructură de transport. Lista proiectelor prevăzută în anexă poate fi modificată şi/sau completată prin ordin al ministrului transporturilor.

C.N.I.R va fi înființată ca societate pe acțiuni deținute de stat, iar 15% din actiuni vor putea fi vândute ulterior investitorilor. Societatea va putea fi privatizată, statul având opţiunea de a păstra pachetul majoritar de acţiuni sau acţiunea nominativă de control.

Pentru demararea activității noii companii, C.N.A.I.R. îi va asigura, prin Direcţiile Regionale de Drumuri şi Poduri, spaţii necesare desfăşurării activităţii în teritoriu, gratuit, fără licitaţie, pe bază de contract de comodat şi dacă este cazul inclusiv logistica necesară desfăşurării activităţii.

C.N.I.R va primi lunar de la C.N.A.I.R. un procent de 15% încasările din rovigneta partajată precum şi din tarifele de trecere a podurilor.

În primul an de funcționare numărul angajaților C.N.I.R a fost prevăzut la 400 de persoane.

C.N.I.R. va avea în principal activități de:

* proiectare, construire, reabilitare, modernizare, reparare pe perioadele de garanţie tehnică a autostrăzilor până la data predării către C.N.A.I.R., drumurilor expres, drumurilor naţionale, variantelor ocolitoare precum şi a altor elemente de infrastructură rutieră care fac parte din structura rutieră menţionată;

* executare de lucrări în regie proprie de natura celor menţionate mai sus;

* desfăşoară activităţi de concesionare a spaţiilor de servicii situate de-a lungul autostrăzilor şi a drumurilor expres pentru asigurarea de servicii necesare desfăşurării traficului auto precum şi a altor activităţi economice

Pentru dezvoltarea activităţii de proiectare în regie proprie C.N.I.R. poate achiziţiona acţiuni/părţi sociale de la societăţi comerciale cu profil similar de activitate şi/sau poate decide fuzionarea cu acestea.

O altă atribuțiune a C.N.I.R. este cea de asigurare a zonelor de siguranţă sau de protecţie a infrastructurii rutiere de drumuri naţionale. De aceea va acţiona imediat pentru oprirea oricăror lucrări sau pentru mutarea, dezafectarea ori desfiinţarea construcţiilor, instalaţiilor şi panourilor publicitare amplasate ilegal în zona de siguranţă sau de protecţie a infrastructurii rutiere de drumuri naţionale, fără plata vreunei despăgubiri, precum şi pentru recuperarea pagubelor produse.

 

Rasfoieste revista ARENA Constructiilor editia iulie-august 2016

 

 

Sus