Oferte locuri de munca top

Cum se va dezvolta infrastructura de transport din Oradea

orO serie de proiecte de dezvoltare a infrastructurii orașului ar putea deveni prioritare pentru Oradea unde autorităţile au pregătit Planul de Mobiliate Urbană Durabilă a orașului.

Planul prevede implementarea a șase proiecte majore de infrastructură.

Primul dintre ele este cel pentru reabilitarea străzilor- Calea Bihorului, al. Gojdu, str. Spiru Haret, str. Teatrului, str. Patrioţilor, str. Postăvarului, str. Moscovei, str. G. Coşbuc, str. G. Bariţiu, str. Aurel Lazăr, Parcul Traian, str. Ep. Mihai Pavel, str. Jean Calvin, str. Arany Ianos, str. IL Caragiale, str. Mihai Eminescu, str. Franz Schubert, str. Snagovului, str. Dunărea, str. Samuil Micu Klein, str. Octavian Goga, str. Vlădeasa, str. Gen. T. Moşoiu.

De asemenea, vor fi modernizate elementele de infrastructură rutieră în vederea introducerii sistemului de transport public pe străzile  Episcop Ioan Alexi,  Card. Alex. Todea,  Cucului, Gh. Pituţ, Ioan Pop Reteganul, Macului, Caişilor, Cireşilor, Colinelor, Dâmbului, Dimitrie Anghel, Piersicilor, Răspântiilor, Renaşterii, Soarelui, Strugurilor, Viilor, Arinului, Cantonului, Gh. Doja, Livezilor, Piatra Craiului, Plaiului, Rozelor, Sofiei.

Ne propunem să reabilităm 21 de străzi în zona centrală, iar până în 2020 să modernizăm alte 25 de străzi în zona de deal. Odată cu modernizarea zonei de deal vom extinde reţeaua de transport public şi în aceea zonă„, a menţionat Mircea Mălan, viceprimar al orașului.

În planul autorităţilor locale mai intră și construcția de pasaje subterane și supraterane precum și construcția de două poduri noi: un pod peste Peța în zona str. Feldioarei – cartierul Ceyrat, respectiv pod peste Crișul Repede ȋntre str. Plevnei și str. Szigligeti Ede.

Un alt proiect de infrastructură prevede construcţia unui drum de legătură între Calea Bihorului și DN 19.

Documentul recent elaborat prevede și reabilitarea podului peste Peţa în zona str. Universităţii şi str. Armata Română, respectiv – pod Dacia, dar și construirea de noi artere de circulaţie care să lege Oradea cu localităţi din zona metropolitan respectiv Băile Felix, Fughiu, Paleu.

Proiectele incluse în plan vizează și construcţia a 4 km de cale de rulare pentru tramvaie pe Calea Aradului-Universitate-Depou OTL. Autorităţile urmăresc și definitivarea unei reţele de piste de biciclete și amenajarea mai multor parcări de biciclete.

PMUD conţine 22 de măsuri prioritare pentru stimularea mobilităţii în Oradea.

Valoarea totală a acestor proiecte este de peste 87 de milioane euro, din care peste 50 de milioane de euro este bugetul estimat pentru proiectele realizabile până în 2020 iar restul ar putea fi implementate între 2020 și 2030.

Proiectul pentru mobiliatea durabilă din Oradea va fi lansat în dezbatere publică în luna septembrie urmând să primească aprobarea Consiliului Local în forma sa finală ulterior dezbaterii.

Sus