Oferte locuri de munca top

Cum va fi modificat traseul liniei de metrou spre Otopeni

metrouTraseul liniei de metrou spre Otopeni va suporta o reconfigurare a rutei.  Aceasta potrivit modificărilor ce vor fi aduse unor prevederi ale proiectului pentru realizarea liniei de metrou care va face legătura cu aeroportul Henri Coandă Otopeni.

Revizuirea soluţiei tehnice iniţiale constă în reconsiderarea traseului pe porţiunea centrală a Municipiului Bucureşti,  în sensul că linia de metrou nu va mai pleca din Piaţa Victoriei pe traseul Bulevardul Ion Mihalache – Bulevardul Expoziţiei, ci se va desprinde din Staţia 1 Mai în paralel cu CF Bucureşti–Constanţa şi se va înscrie pe Bulevardul Expoziţiei pe traseul iniţial.

Acest nou traseu va asigura legătura directă între Gara de Nord – Gara Băneasa – Aeroport Băneasa – Aeroport Henri Coandă Otopeni.

De asemenea, nu va mai fi necesară legătura tehnologică pe calea ferată datorită conexiunii directe prin Stațiile 1 Mai și Gara de Nord 2 cu întreaga rețea de metrou, deci și cu depourile unde se poate asigură mentenanța de bază a trenurilor de metrou.

Pentru realizarea lucrărilor este necesară exproprierea unor imobile proprietate privată (persoane fizice și juridice) dar și transferarea unor suprafețe de teren/construcții din domeniul statului/domeniul public al unităţilor administrativ – teritoriale. Este vorba despre suprafețe care totalizează 225.903 mp.

Pe amplasamentul lucrării a fost identificat şi un monument istoric, „Ultimul Străjer al Capitalei”, situat în zonă viitoarei stații de metrou Aeroport Băneasa. Intervențiile asupra acestui monument istoric se vor executa conform prevederilor  Legii nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice.

Sumele individuale estimate de către expropriator sunt în cuantum total de 117.519.849 lei și se alocă de la bugetul de stat prin Ministerul Transporturilor pentru Metrorex S.A.

În ceea ce privește indicatorii tehnico – economici, valoarea totală a investiției va fi de aproape 5,9 miliarde de lei, TVA inclus, din care lucrările de construcție și montaj vor reprezenta 3,98 miliarde de lei.

Investiția va fi realizată în 4 ani, suma fiind de peste 1,44 miliarde lei/an.

Finanțarea obiectivului de investiții se face din acordul de împrumut nr. ROM-P5 încheiat între Guvernul României și Agenția Japoneză pentru Cooperare Internaţională (JICA), din fonduri externe nerambursabile alocate de Comisia Europeană prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor în limită sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii, precum și din alte surse legal constituite.

De asemenea, acest proiect este prevăzut atât în Strategia de dezvoltare a rețelei actuale de metrou elaborată de Metrorex S.A. și aprobată de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii cât și în Planul Urbanistic General al Municipiului București – Studiul Masterplan de Transport WSP 2008 aprobat de Primăria Municipiului București.

Realizarea proiectului va conduce România în direcția reducerii traficului rutier într-o zonă cu trafic intens, contribuind astfel la obiectivele Cărţii Albe în transportul urban: ca până în 2030 să aibă loc o reducere cu 50% a automobilelor cu combustibil convențional și eliminarea lor treptată în orașe pană în 2050.

Noua linie de metrou este foarte importantă pentru Capitală, cu atât mai mult cu cât, la momentul actual, legătura între Aeroportul Internațional Henri Coandă și municipiul București se desfăsoară pe traseul rutier de suprafaţă, de-a lungul DN1, insuficientă și inadecvată pentru toate tipurile de trafic (fluxuri) pe care le suportă.

Zona de amplasament a noii linii de metrou se dezvoltă pe direcția N-NV a capitalei și traversează sectorul 1, respectiv cartierele: Grivița, Bucureștii Noi, Piață Presei Libere, Băneasa, Privighetorilor și orașul Otopeni. Noua linie de metrou va avea o lungime de 14,2 km și va asigura o capacitate de transport de 50.000 de călători.

 

Citeste despre planurile dezvoltatorilor imobiliari in revista ARENA Constructiilor, editia septembrie 2016

Sus