Oferte locuri de munca top

PMB va face platile restante catre constructorii Pasajului Piata Sudului şi cei ai Penetraţiei Ciurel

pmProblemele legate de proiectare, care nu a ţinut cont de existenţa în amplasament a reţelelor de utilităţi publice (apă, canal, electricitate, gaze) au stat la baza depăşirii termenelor de finalizare la Pasajul de la Piata Sudului, a spus Gabriela Firea, primarul general al Bucureştiului.

Totuşi, ea a recunoscut că au fost şi întârzieri cauzate de asigurarea decontării la termen a facturilor, întârzieri care pot fi imputate Primariei Generale.

În ceea ce priveşte proiectul de la Piaţa Sudului, există o sumă pe care Primăria Generală nu a decontat-o pentru că nu a recunoscut cheltuielile indirecte aferente situaţiei de plăţi din cauza ponderii foarte mari, aproape 60%, acestea nefiind justificate cu documente suport.

Dar, ieri primarul general al Bucureştiului PMB a stabilit ca toate datoriile să fie achitate, la fel şi facturile aduse la plată, excepţie făcând doar cheltuielile indirecte care sunt încă în litigiu. Municipalitatea are o restanţă de circa 6 milioane de lei, suma aferentă situaţiei de lucrări pe aprilie, mai şi iunie 2016.

“Am primit asigur[ri de la constructor, asocierea Astaldi- Euroconstruct că Pasajul Piaţa Sudului va fi finalizat în aprilie 2017, în condiţtiile asigurării cash flow-ului, a unui ritm adecvat de plăţi, conform contractului”, a spus Gabriela Firea.

Pentru a clarifica situaţia acestui contract, Primarul General a mai precizat că a solicitat Curţii de Conturi un audit care să verifice atât evoluţia, cât şi situaţia plăţilor lucrărilor. Valoarea totala a acestui contract este de 127 de milioane de lei.

Stadiul fizic al lucrărilor executate este de 59%, iar stadiul general al lucrării care include şi devierile de reţele, construcţia lifturilor etc. este de 79%.

In ceea ce priveşte Penetratia Splaiul Independentei-Ciurel- Autostrada Bucuresti-Pitesti, intarzierile au avut urmatoarele cauze: litigiile in instanta cu privire la valabilitatea autorizatiei de constructie, inexistenta PUZ-ului pe zona de la nodul Virtutii la A1 precum si intarzierile mari la plata facturilor aferente lucrarilor executate in octombrie, noiembrie si decembrie 2015.

Gabriela Firea a explicat ca vor fi achitate urgent facturile aferente acestei perioade, in valoare de 5,7 milioane de lei, facturi care care au primit bun de plata inca din aprilie 2016, dar si facturile pana la totalul sumei intarziate de 22 de milioane de lei.

Gabriela Firea spune că există propunerea de diminuare a culoarului pentru tronsoanele 2 si 3 ale lucrarii – de la trei la doua benzi, ceea ce presupune renuntarea la drumurile colectoare, diminuandu-se astfel costurile exproprierilor. De asemenea se va garanta accesul direct in aceasta zona a tuturor proprietatilor la drumul public, solicitare care a venit de foarte multe ori, des si insistent, din partea proprietarilor din zona.

In proiectul initial a fost prevazut un drum de viteza, un drum express, cu drumuri colectoare stanga – dreapta, dar fara a fi aprobata documentatia PUZ-ului si nici finalizata exproprierea. „Acest fapt a generat o eliberare de catre primariile de sector , pe acest traseu, a autorizatiilor de constructie. Practic acolo s-a construit in toata aceasta perioada. Daca nu am renunta la drumurile colectoare si  la o banda, am fi in situatia sa expropriem locuinte recent finalizate ceea ce nu ar fi corect pentru proprietari si ar creste si costurile aferente acestui proiect”, spune Gabriela Firea.

Referitor la termenul asumat de constructor pentru finalizarea podului hobanat peste Dambovita, edilul sef a declarat:” Am fost asigurata de catre constructor ca termenul pentru finalizarea acestui obiectiv este 1 iulie 2017, suma ramasa de achitat fiind de 180 de milioane de lei. Cea mai mare parte a sumei este solicitata pana la finalul acestui an pentru achizitionarea hobanelor, tablierului si a altor elemente de suprastructura. Acum, stadiul de realizare a proiectului este de aproapte 34%, etapa 1-nod Virtutii si aproape 14% din totalul contractului pana la A1. Dar cea mai mare parte a lucrarilor si cele care erau dificile au fost deja realizate: pilonii centrali, pilele podului , fundatiile etc., restul se pot asambla pana la 1 iulie 2017″.

Valoarea totala a contractului este de 487 milioane de lei fara TVA.

Sus