Oferte locuri de munca top

Podul peste Aries prezinta pericol imediat in exploatare

Podul de pe DN1, care traversează râul Arieș, prezintă degradări majore la elementele principale de rezistență ale structurii, astfel că are nevoie urgentă de lucrări de consolidare.

Guvernul a demarat formalitățile pentru schimbarea actualului administrator al drumului, Consiliul Local al Municipiului Turda, deoarece edilii nu dispun de sumele necesare pentru reabilitare și pentru aducerea drumului la starea tehnică optimă (4 milioane de lei cu TVA). Așadar, calea rutieră va trece sub tutela Ministerului Transporturilor, urmând să fie administrată de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Podul este situat pe DN1, km 444+840, peste râul Arieș la Turda, și a fost construit în anul 1965. Acesta este din beton armat și are o lungime totală de 145,86 m. Pentru proiectul de Hotărâre prin care se propune schimbarea actualului administrator, Ministerul Dezvoltării Regionale așteaptă propuneri și sugestii până la data de 24 iulie.


Podul peste râul Arieș este într-o stare foarte gravă
Printr-o adresă din aprilie 2017, Municipiul Turda solicita Instituției Prefectului – Județul Cluj efectuarea demersurilor legale pentru promovarea, în cel mai scurt timp posibil, a unui proiect de Hotărâre a Guvernului privind preluarea podului în administrarea CNAIR SA.

În sprijinul solicitării, CL Turda a adoptat o Hotărâre prin care își exprima acordul de predare a acestui pod. Hotărârea a fost însoțită de acordul de legalitate emis de Instituția Prefectului, precum și de Procesul-Verbal de control privind urmărirea comportării în exploatare a podului peste râul Arieș, în care sunt detaliate aspectele ce prezintă un pericol imediat în ceea ce privește siguranța traficului de pe acest pod de mare gabarit.

Așa cum este detaliat în procesul verbal de constatare și identificare încheiat cu reprezentanții CNADNR în martie 2016, podul de pe DN1 peste râul Arieș este într-o stare foarte gravă și prezintă pericol imediat în exploatare.

Necesitatea și oportunitatea preluării acestui pod în administrarea Ministerului Transporturilor a fost motivată de următoarele aspecte tehnico-economice:
* Municipiul Turda este situat la intersecția a trei drumuri naționale, DN1 – DN15 – DN75, fără a avea o centură ocolitoare, care să preia traficul de mare gabarit, astfel încât întreg traficul greu se desfășoară prin interiorul municipiului Turda;

* Prin Hotărârea Guvernului nr. 1.174/2007, sectoare de drum, incluzând podul menționat, au fost predate în administrare către CNADNR SA – Direcția Regională de Drumuri și Poduri Cluj, dar în anul 2011, prin Hotărârea Guvernului nr. 84 din 2011, acestea au fost retransmise în administrarea Consiliului Local Turda.

„Autoritatea publică locală a refuzat încheierea protocolului de predare-primire din motive pertinente legate de faptul că starea tehnică a acestor drumuri și poduri era nesatisfăcătoare, iar posibilitățile financiare ale bugetului local de reparare sau întreținere a acestora erau complet insuficiente”, arată inițiatorii celui mai nou proiect de Hotărâre.

 

 

Revista – Rasfoieste revista ARENA Constructiilor , editia iul-aug 2017 (click aici)

TopJobs  –  Oferte locuri de munca in constructii (click aici)

Newsletter – Primesti gratuit stirile ARENA Constructiilor ! click aici!

 

Sus