Oferte locuri de munca top

Transporturile vor angaja specialisti bine platiti

HPIM7290(cladirea-ministerului-transporturilor)Ca să evite blocajele în implementarea proiectelor de infrastructură de transport, Ministerul Transporturilor vrea să recruteze prin concurs de pe piaţa muncii persoane superior calificate, cărora să le asigure o remuneraţie corespunzătoare preţului muncii existent pe piaţă.

Pentru aceasta are însă nevoie ca în regim de urgenţă să fie creat cadrul legal pentru a asigura o politică corespunzătoare de recrutare şi de remunerare.

În acest sens, Ministerul Transporturilor a elaborat un proiect de Ordonanță de Urgență ce include mai multe măsuri.

Actul normativ reglementează cu exactitate și destinaţia veniturilor încasate din executarea garanţiilor de bună execuţie, din executarea garanţiilor aferente sumelor reţinute, precum şi din penalităţile contractuale şi dobânzile de întârziere în executarea contractelor.

Aceasta pentru că Ministerul vrea să asigure un flux de numerar continuu necesar proiectelor, care să permită desfăşurarea lucrărilor corespunzător graficelor de execuţie, dar şi pentru respectarea angajamentelor contractuale.

Mecanismul actual de deschidere a creditelor bugetare generează întârzieri în asigurarea plăţilor către executanţii de lucrări din cauza sistemului greoi de asigurare cu resurse din bugetul de stat. Acest aspect conduce de cele mai multe ori la plata unor penalităţi/majorări de întârziere cu impact negativ asupra bugetului de stat. În acest context se impune schimbarea mecanismului de deschidere a creditelor bugetare prin trecerea la deschideri de credite bugetare pe bază de estimări pentru ca, ulterior, creditele bugetare să fie justificate pe bază de documente justificative prin grija beneficiarilor.

Sursele de finanţare pentru dotările companiilor de stat din subordinea MT trebuie să fie asigurate din amortizare şi profitul net pentru a asigura executarea de lucrări de întreţinere şi mentenanţă necesare infrastructurii rutiere în regie proprie. De aceea, consideră oficialii MT,  se impune în regim de urgenţă reglementarea structurii surselor de finanţare care stau la baza achiziţionării dotării cu echipamente şi utilaje.

Măsurile prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă se referă la proiecte de infrastructură de transport care se află în implementare pentru care sezonul de execuţie lucrări a început în cursul lunii mai 2016.

Situația conferă regim de urgenţă măsurilor care urmează să fie adoptate, iar în lipsa acestora s-ar produce o serie de consecinţe imediate dintre care oficialii MT amintesc:

  1. penalizări şi majorări de întârziere pentru bugetul de stat ca urmare a nerespectării clauzelor contractuale încheiate cu executanţii de lucrări;
  2. blocaje şi întârzieri în implementarea proiectelor de infrastructură cu consecinţe imediate asupra nerespectării graficelor de execuţie lucrări;
  3. pierderea unor sume de bani din bugetul UE alocate pentru sectorul de transport estimate pentru anul 2016 la suma de 1,0 mld. euro.

 

Rasfoieste revista ARENA Constructiilor nr 4/ iunie 2016
Articole disponibile fara abonament – paginile 6 – 7,  20 – 21, 30 – 31, 34 – 36, 38 – 39, 42 – 43, 45.

Sus