Oferte locuri de munca top

Tronsonul I al magistralei 6 de metrou, în faza aprobării PUZ

Metrou

 

PUZ -ul pentru Linia de Metrou Magistrala 6, 1 Mai – Otopeni, tronson I, sectorul 1, va fi supus joi aprobării consilierilor Primăriei Municipiului București.

Linia de Metrou Magistrala 6 are o importanţă deosebită la nivel municipal şi naţional şi are drept menire principală deservirea Aeroportului Internațional Otopeni, făcând legătura dintre acesta și Gara de Nord.

Principalele areale traversate de Magistrala 6 sunt zone de locuire, de activități comerciale şi servicii, zone de transport, zone cu destinație specială, zone de interes cultural, terenuri libere cu potențial de construire, spații verzi și de agrement.

De asemenea, magistrală parcurge și zone importante la nivel municipal și național: Romexpo, Piața Presei Libere, Parcul și Lacul Herăstrău, Aeroportul Aurel Vlaicu, Băneasa Shopping City, Academia de Poliție, Aeroportul Henri Coandă.

Racordarea M6 cu rețeaua existentă de metrou se va realiza la stația 1 Mai (legătură cu M4) și, ulterior, la stația Basarab, respectiv Gara de Nord (legătură cu M1).

De-a lungul traseului vor fi parcurse următoarele puncte de interes municipal și supramunicipal: Aeroportul Henri Coandă, Aeroportul Aurel Vlaicu, Gara Băneasa, Gara Basarab, Gara de Nord, Zona Centru, Autogara Filaret, Gara Progresul.

Totodată, vor fi interconectate și drumurile naționale și europene corespunzătoare: DN1/E60 (din partea de nord), DN5/E85 (din partea de sud), Centura București, precum și  DN1A (spre Buftea și Târgoviște).

Construcția se dezvoltă pe direcția N-NV a capitalei și traversează Sectorul 1, respectiv cartierele: Grivița, Bucureștii Noi, Piață Presei Libere, Băneasa, Privighetorilor și orașul Otopeni.

Astfel, Magistrala 6 va cuprinde următoarele stații: Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroportul Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroportul Otopeni.

Amplasamentul trebuie să respecte anumite reguli cu privire la păstrarea integrității mediului și protejarea patrimoniului construit, având în vedere faptul că arealul studiat parcurge o zonă de interes major (Romexpo, Piața Presei Libere, Fântână Miorița, Aeroportul Băneasa și Aeroportul Otopeni). Implicit, sunt necesare găsirea și potențarea unei imagini urbane unitare a stațiilor de metrou din cadrul acestei zone.

Fiecare stație de metrou va fi prevăzută cu minimum două accese pentru public, câte unul în fiecare capăt al peronului.

Stațiile vor fi executate în tranșee deschisă (excavație în incinte protejate), rezultând incinte cu o lățime de 19 – 20 m și lungime variabilă de la stație la stație, în funcție de zonele deservite cu accese pentru publicul călător.

Planul Urbanistic Zonal a fost elaborat de atelierul de arhitectură URBIS ’90 SRL, iar coordonatorul proiectului este prof. dr. arh. Constantin Enache.

Lucrările vor fi realizate prin cooperarea internațională între Guvernul României și cel al Japoniei și necesită o anumită urgenţă de realizare, ținând cont de preconizata creștere a traficului aerian şi de necesitatea reducerii traficului auto în favoarea transportului public, obiectivul fiind reducerea poluării și a timpului de călătorie.

Citeste si Cum va fi modificat traseul liniei de metrou spre Otopeni

Alte stiri

FM logistic isi construieste cea de-a treia plaforma logistica in Romania

Proiectarea lucrarilor pe aeroportul din Cluj, in licitatie

 

 

Citeste despre planurile dezvoltatorilor imobiliari in revista ARENA Constructiilor, editia septembrie 2016

 

Sus