Oferte locuri de munca top

10 mari proiecte de infrastructura rutiera vor fi deblocate

Au fost anunțate primele propuneri și soluții pentru realizarea autostrăzilor A3 (Comarnic – Brașov) și A8 (Tg. Mureș – Tg. Neamț – Iași – Ungheni), precum și a încă opt proiecte de infrastructură importante pentru România.

Amintim faptul că Ministerul Transporturilor, prin OUG nr. 7 intrată în vigoare la începutul lunii februarie, a preluat de la Comisia Națională pentru Strategie și Prognoză cele zece proiecte, cu obligația de a găsi soluții de implementare pentru acestea.

Autostrada A3 – Comarnic – Brașov

A fost selectat scenariul optim privind traseul autostrăzii – revizuire SF și PTE cu modificarea aliniamentului din SF actual în porțiunile ce afectează semnificativ stațiunile montane. Termenul de finalizare este de 36 luni.

Finanțarea pentru pregătirea documentației tehnico-economice va fi asigurată din POIM 2014 – 2020.

Finanțarea pentru execuția lucrărilor se poate face din POIM 2014 – 2020 (n+3) în cazul finalizării documentației tehnico-economice până în 2023, respectiv bugetul de stat, credite externe nerambursabile, precum și alte surse legal constituite în cazul depășirii acestui termen.

Finalizarea lucrărilor la autostradă se realizează în termen de 36 – 48 de luni după cele 36 de luni de revizuire SF și realizare PTE, estimându-se finalizarea construcției pentru perioada 2025 – 2026.

Costul estimat al proiectului este de aproximativ 1.197 milioane euro, cu TVA (determinat în baza standardelor de cost europene pentru lucrări similare). Proiectul are sursă de finanțare din fonduri europene nerambursabile – Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR) și cofinanțare de la Bugetul de Stat.

Autostrada A8 – Tg. Mureș – Tg. Neamț – Iași – Ungheni

Ministerul Transporturilor propune să fie finalizată revizuirea și actualizarea următoarelor documentații:

* SF aferent sectorului 1 – Tg. Mureș – Tg. Neamț, până în ianuarie 2021. Finalizarea lucrărilor la segmentul de autostrada Tg. Mureș – Tg. Neamț se va realiza în termen de 60 de luni de la emiterea ordinului de începere a proiectării și execuției, estimându-se finalizarea construcției pentru perioada 2026 – 2027.

* SF aferent sectoarelor 2-3 – Tg. Neamț – Iași – VO Iași Nord, până la finele anului 2022. Finalizarea lucrărilor la segmentul de autostrada Tg. Neamț – Iași (inclusiv VO Iași) se va realiza în termen de 36- 48 luni de luni de la emiterea ordinului de începere a proiectării și execuției, estimându-se finalizarea construcției pentru perioada 2025 -2026.

* SF pentru sectorul 4 – Iași – Ungheni, până la sfârșitul anului 2021. Finalizarea lucrărilor la segmentul de autostrada Iași – Ungheni se va realiza în termen de 24-36 de luni de la emiterea ordinului de începere a proiectării și execuției estimându-se finalizarea construcției pentru perioada 2024-2025.

Finalizarea lucrărilor la Podul Ungheni se va realiza în termen de 24 de luni de la emiterea ordinului de începere a proiectării și execuției, estimându-se finalizarea construcției pentru anul 2023.

Finanțarea aferentă documentațiilor tehnico-economice și execuției sectoarelor autostrăzii Tg. Mureș – Ungheni va fi asigurată din POIM 2014-2020 (n+3), PO Transport 2021-2027, respectiv bugetul de stat, credite externe nerambursabile, precum și alte surse legal constituite.

Alte proiecte

Pentru celelalte opt proiecte preluate de Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicațiilor, vor fi inițiate demersurile pentru elaborarea documentațiilor tehnico-economice actualizate în vederea analizării viabilității proiectelor și a determinării valorilor estimate pentru execuția lucrărilor.

Modalitățile de finanțare, termenele pentru fiecare etapă (studiu de fezabilitate, revizuirea acestuia, realizarea proiectării, a licitațiilor aferente fiecărei etape și durata execuției) vor rezulta urmare a evaluării finale asupra fiecărui proiect în parte.

Proiectele vizate sunt:

* Autostrada București – Budapesta (Craiova – Calafat – Drobeta Turnu Severin – Lugoj) (Autostrada Sudului);

* Linia Ferata De Mare Viteza București – Budapesta (Craiova / Sofia – Timișoara / Belgrad – Cluj);

* Extindere Rețea Metrou (M7);

* Aeroportul București Sud;

* Linia Ferata Mare Viteza Ploiești – Siret (Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani – Iași – Suceava – Vicșani);

* Molurile 3 & 4 – Port Constanța Sud

* Servicii PPP în domeniul Sănătății (în cadrul unui pachet compus din spitalele CFR)

* Amenajare Râuri Argeș & Dâmbovița (pentru navigație).

 

Descărcați aici propunerile făcute de Ministerul Transporturilor

 

 

 

 

Citiți și:

Nici preturile mari, nici coronavirusul nu ii sperie pe cei care vor sa isi construiasca o casa

Spatii comerciale, cu peste 10 mii mp sc, in pregatire in provincie

Cladire cu 14 niveluri, in portofoliul unui dezvoltator local

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 1/martie 2020

Sus