Oferte locuri de munca top

770 mil euro nerambursabili pentru modernizarea porturilor si terminalelor multimodale

Porturile din țara noastră, dar și terminalele locale intermodale/multimodale vor putea fi modernizate cu ajutorul fondurilor europene. Operatorii portuari vor putea astfel să beneficieze de finanțare nerambursabilă pentru realizarea de investiții în infrastructura portuară cu scopul de a contribui la creșterea volumului de mărfuri manipulate în porturile maritime și interioare.

Aceasta ca urmare a modificării anexei la ordinul privind Schema de ajutor de stat pentru investiții în infrastructura portuară și in infrastructura locală intermodală / multimodală.

Conform documentului, obiectivul schemei de ajutor de stat constă în sprijinirea realizării de investiții în porturile maritime și interioare, în vederea atingerii obiectivelor asumate de România în cadrul Axelor prioritare 1 și 2 din cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare 2014-2020.

  • Circa 730 milioane euro pentru infrastructura portuară

Bugetul total estimat al schemei alocat pentru investițiile în infrastructura portuară este de 729.950.000 euro si reprezintă fonduri europene nerambursabile asigurate prin Fondul de Coeziune (328.015.000 euro), prin Fondul European de Dezvoltare Regională (292.442.500 euro) şi prin fonduri de cofinanțare publică asigurate de la bugetul de stat / bugetul local (109.492.500 euro).

  • 40 milioane euro pentru infrastructura locală intermodală/multimodală

Pentru investițiile în infrastructura locală intermodală/multimodală,bugetul total estimat alocat al schemei este de 40.000.000 eurosi reprezintă fonduri europene nerambursabile asigurate prin Fondul European de Dezvoltare Regională (34.000.000 euro) şi fonduri de cofinanțare publică asigurate de la bugetul de stat / bugetul local (6.000.000 euro).

În cadrul schemei, viziunea strategică pentru porturile din România este legată de o rețea de bază de porturi care va deservi în mod strategic România cu infrastructură sigură, echipamente și practici logistice moderne și eficiente. Aceste porturi au fost alese pe baza unor criterii specifice precum încadrarea lor în rețeaua de porturi TEN-T, în funcție de dimensiune, operarea curentă și potențială de mărfuri și amplasament.

 

 

 

 

Citiți și:

Investitori belgieni vor incepe construirea unui mare centru comercial si a unui supermarket

Cum merg vanzarile in cadrul unui amplu proiect rezidential din nordul Capitalei

Scumpiri in lant pentru ciment, in ultimele luni

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 4/ iunie 2019

Sus