Oferte locuri de munca top

Abandonarea deseurilor din constructii, sanctionata cu confiscarea masinii

Pentru că deșeurile rezultate din construcții și demolări, reparații și amenajări ale clădirilor sunt depozitate în pubele sau containerele pentru colectarea deșeurilor muncipale, parlamentarii vor să introducă măsuri drastice ca să evite acest lucru. Pedepsele pentru deșeurile abandonate ar putea ajunge până la confiscarea mijlocului de transport folosit.

În plus, parlamentarii vor ca numai operatorilor economici autorizați să li se permită transportul și colectarea deșeurilor, instituindu-se deci o modalitate de trasabilitate a deșeurilor și controlul aferent. Efectul imediat ar fi reducerea numărului celor care ar putea transporta și abandona apoi deșeurile de traseu, susțin inițiatorii unui proiect legislativ.

Noul proiect propune dublarea nivelului amenzilor și introducerea obligației de ridicare – curățare – eliminare a deșeurilor abandonate, precum și constituirea sancțiunii complementare de confiscare a mijlocului de transport cu o masă mai mare de 3,5 tone pentru realizarea de operațiuni economie ilicite cu impact negativ deosebit de grav asupra mediului înconjurător.

Scopul proiectului este să descurajeze depozitarea deșeurilor în locuri nepermise.

Există mulți transportatori neautorizați care recurg la practici neconcurențiale, aplicând costuri mult mai mici decât operatorii economici autorizați. Aceștia preiau de la populație deșeurile de construcție și le lasă la întâmplare, fără a exista documente care să precizeze deținătorul, locul de destinație, tipurile de deșeuri, locul de încărcare, cantitatea de deșeuri și codificarea deșeurilor conform legii. Sub presiunea acestui fapt, chiar și prestatorii autorizați tind să renunțe la practicile conforme privind gestionarea deșeurilor din construcții.

Pentru a-i determina să nu mai recurgă la astfel de practici parlamentarii vor să impună creșterea cuantumului amenzilor, de la 3000 lei la 6000  lei. Amenzile percepute la acest moment sunt mai mici în comparație cu costurile pe care le implică preluarea deșeurilor. În prezent sancțiunile sunt cuprinse între 1000 și 3000 lei și pot fi înjumătățite dacă sunt achitate în 48 de ore.

Deșeurile din construcții au efecte ireversibile asupra mediului și sănătății populației, mai ales că pot fi colectate și transportate și deșeuri periculoase (tuburi fluorescente, contactori, baterii, tuburi de vopsea, materiale polimerizate, cherestea impregnată sub presiune, azbest etc).

Acest proiect legislativ a fost depus în Parlament spre dezbatere și în prezent parcurge procedura parlamentară.

Din cauza faptului că până în anul 2017 taxele de depozitare au crescut substanțial, se impune o creștere a cuantumului amenzilor, de la 3000 lei la 6000  lei. Având în vedere că pentru deșeurile abandonate nu exsită obligativitate de ridicare – curățare – eliminare, e necesară introducerea unei prevederi în acest sens, prin instituirea unei sancțiuni drastice, pentru a nu încuraja depozitarea deșeurilor  în locuri nepermise. Pe lângă terenurile care sunt scoase din uz,  prin ocuparea lor printre deșeurile inerte pot fi colectate și transporate și deșeuri periculoase (tuburi fluorescnete, contactori, baterii, tuburi de vopsea, materiale polimerizate, cherestea impregnată sub presiune, azbest etc) cu efecte ireversibile asupra mediului și sănătății populației.

Astfel se impune că doar operatorilor economici autorizați să li se permită transportul și colectarea deșeurilor, instituindu-se deci o modalitate de trasabilitate a deșeurilor și controlul aferent, efectul imediat fiind reducerea numărului celor care ar putea transporta și abandona apoi deșeurile de traseu.

În ceea ce privește constituirea sancțiunii complementare de ridicare a deșeurilor abandonate și curățare a terenului pentru faptele prevăzute de lege le considerăm că introducerea acestei sancțiuni complementare va degreva autoritățitle publice de costurile operațiunilor de ridicare/curățare/eliminare a deșeurilor care adeseori sunt mai ridicate decât amenzile încasate și va integra mai bine în dispozițiile legii principiul „poluatorul plătește”.

Cu privire la constituirea sancțiunii complementare de confiscare a mijlocului de transport, cu o masă mai mare de 3,5 tone, pentru deșeurile abandonate de către persoanele fizice și juridice care încalcă prevederile art.19., alin. 3, aceasta se va aplica pentru utilizarea mijloacelor de marfă de peste 3,5 tone pentru realizarea de operațiuni economice ilicite cu impact negativ deosebit de grav asupra mediului înconjurător, apreciem că poate fi descurajată doar prin introducerea sancțiunii complementare a confisării. Apreciem că raportat la câștigurile bănești pe care le poate genera abandonarea deșeurilor utilizând mijloace de transport cu o masă mai mare de 3,5 tone, aplicarea doar a amenzilor prevăzute de prezenta lege nu poate reprezenta o măsură suficientă de descurajare.

 

cop1

 

Revista – Rasfoieste revista ARENA Constructiilor , editia septembrie (click aici)

TopJobs  –  Oferte locuri de munca in constructii (click aici)

Newsletter – Primesti gratuit stirile ARENA Constructiilor ! click aici!

Un comentariu;

  1. Ioan Buda said:

    „Pentru a-i determina să nu mai recurgă la astfel de practici parlamentarii vor să impună creșterea cuantumului amenzilor, de la 3000 mii la 6000 mii lei.”
    Adica 3 000 000 lei ?

Sus