Oferte locuri de munca top

Achizitii publice: cum se realizeaza modificarile contractelor in platforma SEAP

Autoritățile și entitățile contractante pot folosi în cadrul platformei SEAP o facilitate tehnică prin care le este permisă publicarea într-o secțiune dedicată a tuturor modificărilor contractuale intervenite pe parcursul derulării unui contract sau acord-cadru de achiziție publică/sectorial sau a unui contract de concesiune.

Aceasta conform unei notificări a Agenției Naționale pentru Achiziții Publice (document atașat la finalul articolului).

Astfel, autoritățile/entitățile contractante vor putea completa și publica un anunț de modificare a valorii și/sau a duratei unui contract de achiziție/acord-cadru/contract subsecvent de achiziţie publică/sectorial sau a unui contract de concesiune, selectând corespunzător situațiile care corespund tipului de modificare astfel cum acestea sunt structurate și reglementate de legislația în vigoare.

Până la data de 23 decembrie 2020, autoritățile/entitățile contractante aveau posibilitatea de a comunica la nivelul secțiunii VII.2.2. din anunțul menționat și pentru care era obligatorie publicarea la nivel național/european, numai modificările contractelor de achiziție efectuate în baza art. 221 alin. b) și c) din Legea nr. 98/2016, respectiv art. 237 și art.238 din Legea 99/2016.

De asemenea, conform OUG nr. 114/9 iulie 2020, se instituie în sarcina autorității/entității contractante, obligația de a ca publica în secţiunea dedicată din SEAP, toate modificările contractelor de achiziţie publică/acordurilor-cadru, astfel încât să rezulte preţul final la finalizarea sau încetarea acestora.

Pentru a răspunde noilor prevederi adoptate, formularul de anunț ”modificare contract” a fost extins la nivelul secțiunii VII.2.2 – Motivele modificării, cu două noi cazuri, situații justificative de posibile modificări contractuale:

* Modificări ca urmare a aplicării directe a prevederilor contractului – (clauze de revizuire– ajustări, măsuratori, regularitate)

* Modificări nesubstanțiale.

Modificarea duratei contractului

Totodată, prin noile facilități dezvoltate de către operatorul Sistemului electronic deAchiziții Publice se va permite și modificarea duratei contractului.

Revizuirea din cadrul anunțului de modificare a contractului/acordului cadru (secțiunea VII.1.5) se va exprima fie ca durată în luni sau zile, fie ca perioadă de timp sau dată început contract – data sfârșit contract.

În termen de 30 de zile de la aprobarea documentului de modificare a contractului (act adițional, ordin administrativ etc) autoritatea/entitatea contractantă va publica în SEAP anunţul privind modificarea intervenită.

 

Descărcați aici Notificarea ANAP

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie-decembrie 2020

Sus