Erdbewegung-Osteuropa

Angajatii din birouri s-au obisnuit cu munca de acasa

Telemunca, impusă de restricțiile decise de autorități în perioada de stare de urgență este pe cale să devină obisnuință pentru mulți dintre cei care lucrează la birou.

Jumătate dintre angajații romani care își desfășoară în mod obișnuit activitatea în clădiri de birouri au continuat să lucreze preponderent de acasă și după ridicarea stării de urgență.

Aceasta este concluzia principală a unui sondaj publicat de Cushman & Wakefield Echinox, realizat în perioada 28 septembrie – 8 octombrie pe un eșantion de 205 angajați.

Conform studiului, dacă în perioada stării de urgență (martie – mai 2020) 83% dintre angajații în birouri din România au lucrat de acasă, procentul acestora a continuat să fie de 50% și în timpul stării de alertă, adică după luna mai, când firmele au reînceput să-și aducă angajații în birouri.

După trecerea de la starea de urgență la cea de alertă doar 22% dintre angajați și-au reluat integral activitatea de la birou, iar 28% au practicat un mix între muncă de la birou și cea de acasă.

83% dintre respondenții la sondaj au afirmat că timpul economisit în trafic rămâne principalul avantaj al muncii de acasă, 56% au spus că lucrul de acasă le oferă mai multă o libertate în gestionarea orelor de muncă, iar 52% au spus că au realizat economii lucrând de acasă.

În contrapondere, 76% dintre angajații care au răspuns la sondaj au declarat că resimt lipsa socializării directe cu colegii, aproape jumătate (48%) au dificultăți în delimitarea timpului personal de cel profesional, iar 39% nu au un spațiu potrivit pentru desfășurarea muncii de acasă.

Mai mult, sondajul arată că 32% dintre angajați consideră că relația cu colegii s-a înrăutățit în perioada muncii de acasă, iar 21% au dificultăți în gestionarea relației cu clienții, colaboratorii și partenerii.

Doar 7% dintre angajați și-ar dori să lucreze exclusiv de acasă după depășirea pandemiei, cel mai dorit program fiind un mix de lucru trei zile la birou și două zile de acasă, opțiune aleasă de 26% dintre respondenți.

În schimb, pentru ca birourile să îşi crească atractivitatea în rândul angajaților, acestea ar trebui să fie situate mai aproape de casă (59%), să beneficieze de mai multe spații verzi (44%) și să fie mai sigure, având un grad de densitate mai scăzut (39%) și fiind mai bine ventilate (30%).

Doar 17% dintre respondenții la sondaj au afirmat că apropierea birourilor față de mijloacele de transport în comun reprezintă pentru ei prioritate.

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 7/octombrie 2020

 

Sus
Translate »