Oferte locuri de munca top

Auditul de siguranta pentru proiectele rutiere, obligatoriu pe capitole

Auditul de siguranță rutieră, parte integrantă a unui proiect de infrastructură rutieră, se va concretiza într-un raport de audit de siguranță rutieră și se va executa obligatoriu pe capitole, potrivit unui proiect de Ordin al ministrului transporturilor pentru modificarea și înlocuirea anexei la Ordinul nr. 358/2012 pentru aprobarea Liniilor directoare cu privire la măsurile de îmbunătățire a siguranței circulației pe infrastructura rutieră. Proiectul este în dezbatere publică până pe 24 martie.

Liniile directoare se aplică siguranţei rețelei rutiere naţionale aflate în faza de proiectare, de construcţie şi de exploatare, rețea ce include: autostrăzile, drumurile expres, drumurile internaţionale «E», drumurile naţionale principale, drumurile naţionale secundare, drumurile de interes judeţean, străzile de categoria I şi a II-a.

Viitoarele prevederile nu se vor aplica însă tunelurilor rutiere, ce sunt reglementate de Directiva 2004/54/CE privind cerinţele minime de siguranţă pentru tunelurile din Reţeaua rutieră transeuropeană.

 

Evaluarea de impact asupra siguranţei rutiere va fi parte integrantă a studiului de prefezabilitate sau, după caz, a studiului de fezabilitate

 

Noul proiect stabilește care sunt etapele de urmat pentru gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră şi îmbunătăţirea continuă a practicilor de gestionare a acesteia.

Intre aceste etape, evaluarea de impact asupra siguranţei rutiere va fi parte integrantă a studiului de prefezabilitate sau, după caz, a studiului de fezabilitate al unui proiect de infrastructură rutieră care se construieşte sau se modifică substanţial. Această evaluare se va concretiza într-un raport de evaluare de impact asupra siguranţei rutiere, raport ce va fi realizat de un auditor de siguranță rutieră.

În vederea realizării evaluării de impact asupra siguranţei rutiere, între Autoritatea Rutieră Română (ARR), pe de o parte, şi investitor, pe de altă parte, se încheie un contract de prestări de servicii în conformitate cu contractul-cadru, stabilit potrivit legii.

ARR va desemna auditorul/auditorii de siguranţă rutieră.

Investitorul are obligaţia să pună la dispoziţia ARR documentaţia privind proiectul de infrastructură rutieră sau a drumului public supus evaluării de impact asupra siguranţei rutiere, în termenul prevăzut de lege.

Raportul de evaluare de impact asupra siguranţei rutiere trebuie să indice considerentele în materie de siguranţă rutieră care contribuie la alegerea soluţiei propuse şi să furnizeze toate informaţiile relevante necesare realizării unei analize costuri-beneficii a diverselor opţiuni evaluate.

Raportul rezultat în urma evaluării de impact asupra siguranţei rutiere are anexat un set de recomandări privind remedierea eventualelor deficienţe constatate.

 

 Auditul de siguranţă rutieră pe fiecare stadiu al proiectului

 

Auditul de siguranţă rutieră este parte integrantă a unui proiect de infrastructură rutieră. Acesta se concretizează într-un raport de audit de siguranţă rutieră şi se execută obligatoriu pe capitole, corespunzător pentru fiecare dintre următoarele stadii:

  1. a) studiul de fezabilitate/documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţii;
  2. b) proiect tehnic şi detalii de execuţie;
  3. c) anterior recepţiei la terminarea lucrărilor la drumul public;
  4. d) imediat după darea în exploatare a drumului public, în trafic.

Operaţiunile de audit în domeniul siguranţei rutiere pentru proiecte de infrastructură rutieră se efectuează cu respectarea criteriilor stabilite pe etape (vezi in pdf atasat care sunt criteriile).

Astfel sunt stabilite criterii aplicabile în: studiul de fezabilitate, proiect tehnic şi detalii de execuție, în stadiul anterior dării în exploatare și în stadiul imediat după darea în exploatare.

Pentru fiecare stadiu, între ARR, pe de o parte, şi investitor sau administrator, după caz, pe de altă parte, se încheie un contract de prestări de servicii în conformitate cu contractul-cadru, stabilit potrivit legii.

Raportul de audit de siguranţă rutieră cuprinde 4 capitole, câte unul pentru fiecare stadiu, fiecare capitol având anexat, după caz, câte un set de recomandări de remediere a eventualelor deficienţe constatate.

Investitorul şi, după caz, administratorul au obligaţia să întreprindă demersurile necesare pentru a asigura remedierea deficienţelor constatate şi prezentate în raportul de audit de siguranţă.

Eventualele contestaţii ale investitorului sau administratorului la raportul de audit de siguranţă rutieră vor fi soluţionate de către Comisia de atestare, disciplină şi soluţionare a contestaţiilor, denumită în continuare Comisia.

Descarca Anexa

 

 

 

 

 

 

 

arena-constructiilor-martie-2017

 

Revista –    Rasfoieste revista ARENA Constructiilor , editia martie 2017 (click aici)

TopJobs  –  Oferte locuri de munca in constructii (click aici)

NewsletterPrimesti gratuit stirile ARENA Constructiilor ! click aici!

Un comentariu;

Sus