Oferte locuri de munca top

Autoritatile, obligate sa primeasca documente cu semnatura electronica

Autoritățile și instituțiile publice sunt obligate să primească înscrisurilor semnate cu semnătură electronică, conform unei Ordonanțe de Urgență intrată în vigoare.

Astfel, autoritățile și instituțiile publice vor stabili tipul de semnătură electronică aplicabilă pentru utilizarea de către persoanele fizice sau juridice a unui serviciu disponibil online prestat de respectivele autorități.

Totodată, actele emise in format electronic de către autoritățile și instituțiile publice vor fi semnate cu semnătură electronică calificată. Tipul de semnătură electronică aplicabilă actelor interne emise în format electronic de către autoritățile și instituțiile publice vor fi stabilite de către autoritățile respective.

Înscrisurile semnate cu semnătură electronică avansată, transmise prin utilizarea unor mecanisme de autentificare de nivel substanțial sau ridicat, sunt asimilate, în ceea ce privește condițiile și efectele lor, cu înscrisurile sub semnătură privată.

Pentru a primi documentele electronice, autoritățile și instituțiile publice vor pune la dispoziție portaluri proprii sau vor utiliza astfel de instrumente puse la dispoziție de către terți sau vor utiliza poșta electronică.

Prevederile nu sunt valabile pentru Parlament, președinte și autoritatea judecătorească.

 

Descărcați aici Ordonanța de urgență nr. 38/2020 privind utilizarea înscrisurilor în formă electronică la nivelul autorităților și instituțiilor publice

 

 

 

 

Citiți și:

Ansamblu cu peste 100 de locuinte, in nordul Bucurestiului

La cat au ajuns preturile betoanelor

Viitor centru logistic, cu peste 6 mii mp sc

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 2/aprilie 2020

Sus