Erdbewegung-Osteuropa

Autostrazile Sibiu-Pitesti si Sebes-Turda: stadiul lucrarilor

Stadiul lucrărilor la secțiunea 1 din cadrul Autostrăzii Sibiu – Pitești și al celor realizate în cazul  loturilor 1 și 2 aferente Autostrăzii Sebeș – Turda a fost verificat la sfârșitul săptămânii trecute.

În condițiile în care Guvernul are alocate sumele necesare pentru realizarea investițiilor, termenele de finalizare a lucrărilor pot să fie substanțial reduse, a subliniat ministrul Transporturilor Lucian Bode, în urma inspecției lucrărilor de pe secțiunea 1 din cadrul Autostrăzii Sibiu – Pitești.

Lucian Bode a spus:

”După ce am reuşit, la începutul acestui an, să începem lucrările la tronsonul 1 Sibiu – Boiţa, luni (11 mai 2020) am semnat contractul de proiectare şi execuţie pentru secţiunea 5 Curtea de Argeş – Piteşti.

La sfârşitul acestei luni cred că vom fi în măsură să anunţăm câştigătorul şi să semnăm contractul, până la sfârşitul lunii iunie şi pentru tronsonul 4 Tigveni – Curtea de Argeş.

În ceea ce priveşte tronsonul 3, avem toate datele şi toate analizele făcute, (…) astfel încât Compania de drumuri să poată să scoată la licitaţie şi acest tronson.

Avem în analiză o serie de măsurători, studii geo, pe care le realizăm pe tronsonul 2, astfel încât până la sfârşitul acestui an să putem să scoatem la licitaţie şi să semnăm contractul de execuţie şi pentru acest așteptat tronson. Aşadar, din acest punct de vedere, suntem în linie dreaptă – după ani şi ani de aşteptări, iată am început lucrările”

Totodată, ministrul Bode a subliniat că, din punct de vedere al finanţării, lucrurile stau foarte bine: ”Avem 6,4 miliarde de lei alocaţi prin bugetul de stat pe anul 2020, titlul 58 – Fonduri europene. Nu există nicio problemă să finanţăm toate loturile de autostradă aflate în execuţie în acest moment, vorbesc de 164 de kilometri de autostradă şi drumuri expres. (…) Avem toate clarificările transmise către Comisia Europeană, suntem pe ultimii metri în a primi răspunsul pentru «acea problemă cu gândacul» . A fost o falsă problemă şi iată că în foarte puţin timp o să avem şi aprobarea Comisiei Europene pentru finanţarea tronsoanelor 1,4 şi 5 (…)”.

Ministrul Bode a mai spus că sunt discuţii foarte avansate cu o instituţie financiară care şi-a exprimat deschiderea pentru a acorda un împrumut-punte în vederea finanţării tronsoanelor de autostradă 1,4 şi 5 din Sibiu-Piteşti, ceea ce ar lua presiunea de pe bugetul de stat.

În ceea ce privește lotul 1 al Autostrăzii Sebeș – Turda, progresul fizic al lucrărilor a ajuns la 86%, în condițiile în care în ultima perioadă au fost implementate și o serie de măsuri necesare pentru protecția sănătății muncitorilor, în contextul crizei generate de noul coronavirus. Antreprenorul a precizat că sunt depuse toate eforturile necesare astfel încât în noiembrie 2020 lotul de autostradă să poată fi dat în trafic.

În cazul lotului 2 al Autostrăzii Sebeș – Turda, unde se înregistrează un stadiu fizic al lucrărilor de peste 67%, ministrul Lucian Bode a cerut antreprenorul să asigure o mult mai bună mobilizare deoarece numai astfel termenul stabilit pentru finalizarea lucrărilor va putea fi respectat: ”Cel puţin aici, matematic, este nevoie de mobilizare mult mai mare, mult mai bună pentru a ne încadra în termen. Termenul este noiembrie 2020, termen până la care vrem să dăm în trafic cei 40 de kilometri ai autostrăzii Sebeş – Turda cu cele două loturi”, a pus ministrul Bode.

Totodată, premierul Ludovic Orban a precizat că finalizarea proiectului Autostrăzii Sebeş-Turda trebuia să aibă loc cu cel puţin doi ani în urmă, în calendarul iniţial. ”În cazul tronsonului 2, am discutat cu managerul de proiect şi obiectivul stabilit este 30 noiembrie să se dea drumul la circulaţie – asta nu înseamnă finalizarea integrală a obiectivului de investiţii; pot să mai rămână lucrări care nu afectează partea carosabilă, rutierul, dar termenul stabilit este 30 noiembrie punerea în circulaţie”, a mai spus premierul.

 

 

 

Citiți și:

Locuinte colective si supermarket, in pregatire

O cladire din centrul Capitalei, transformata cu aproape 16 mil euro

O multinationala pregateste terenul pentru extinderea productiei

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 3/mai 2020

Sus
Translate »