Oferte locuri de munca top

Bani europeni pentru autostrazi: mai putine proiecte noi, proiecte vechi fazate

Aproape 950 milioane de euro, echivalentul a peste 4,5 miliarde de lei, sunt plănuiți pentru proiectele de infrastructură de transport ce vor fi implementate în acest an, la prima alocare a fondurilor europene.

Premierul României își dorește o creștere a flexibilității între fondurile europene, în contextul în care această sumă nu va putea fi depășită, deci doar o parte din acești bani vor putea merge către investiții noi.

”În condițiile fazării, mai avem proiecte începute acum, Sibiu – Pitești, de exemplu, autostrada de centură a Bucureștiului, drumul expres Craiova – Pitești pe care va trebui să le fazăm, pentru că nu pot fi terminate toate tronsoanele până la finalul acestui exercițiu financiar, chiar cu regula N+3, și atunci o parte din banii pe care îi vom obține pe infrastructura de transport o să fie folosiți pentru fazări (…) Restul, nu toată suma de 4,5 miliarde va fi disponibilă pentru finanțarea de proiecte de infrastructură noi”, a declarat Ludovic Orban.

Finanțarea va merge către proiectele din Master Plan

Alocarea fondurilor europene va fi realizată pentru proiectele din Master Plan, plan deja agreat la nivelul Comisiei Europene.

Este vorba, printre altele, de următoarele proiecte:

* închiderea Coridorului 4 paneuropean, prin autostrada de centură a Bucureștiului, prin realizarea lucrărilor la tronsonul Sibiu – Pitești, cu cele cinci tronsoane

* tronsonul de pe Lugoj – Deva

* realizarea Autostrăzii Unirii, respectiv autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni.

* finalizarea legăturii între Târgu Mureș și Borș, pe tronsonul din autostrada Transilvania

* finalizarea lucrărilor pe tronsoanele 1 și 2 de pe autostrada Sebeș – Turda,

”Sigur că mai avem și alte obiective care sunt incluse în Master Plan și care urmează a fi finanțate. De asemenea, pentru noi este foarte importantă – aici trebuie să vedem dacă avem posibilitatea să finanțăm cu fonduri europene – realizarea tronsonului de autostradă Comarnic – Brașov și ulterior legarea Brașovului de Coridorul 4 printr-un drum expres Brașov – Sibiu”, a mai anunțat premierul.

Alte proiecte importante

Extinderea Aeroportului Otopeni

Master Planul prevede construcția unei aerogări noi pentru Aeroportul Otopeni, dar nu sunt suficiente resurse financiare pe fondurile europene. ”Aici pot să vă spun că am și discutat deja cu finanțatori instituționali – de exemplu, cu BERD – pentru a se implica în susținerea acestui proiect de importanță majoră pentru România. Gândiţi-vă că CNAB – Compania Națională Aeroporturi București – este o poartă de intrare în țară şi chiar avem nevoie, a crescut traficul mult peste așteptările celor care au condus destinele Ministerului Transporturilor în ultimii 11 ani de zile și este vitală punerea în practică cât mai rapid a acestui proiect. (…) Trebuie asigurate toate resursele financiare și bineînțeles pregătit din toate punctele de vedere, adică toate etapele pregătitoare: documentație tehnico-economică aprobată, proiect, realizarea exproprierilor, realizarea infrastructurii conexe, inclusiv a legăturilor cu Bucureștiul”, a spus premierul.

* Comarnic – Brașov

Pentru realizarea autostrăzii Comarnic – Brașov trebuie mai întâi adoptată o Ordonanță de Urgență pentru a muta de la Comisia de Strategie și Prognoză calupul de 22 de proiecte de care aceasta urma să se ocupe. Apoi, Guvernul va hotărî cum va finanța acest proiect, prin PPP sau de la buget. După această decizie, va fi revizuit studiul de fezabilitate. ”Cred că este mai fezabilă finanţarea de la buget, dar sigur că aici trebuie făcută o planificare bugetară pe o perioadă de 5 ani de zile, cam cât estimăm, patru-cinci ani de zile, că va fi necesară finanțarea acestei lucrări. În condițiile în care putem asigura resursele financiare, putem s-o finanțăm de la buget”, a declarat Ludovic Orban.

 

 

Citiți și:

Cu cat ar putea creste tarifele pentru manopera, in acest an

Patru blocuri vor fi edificate in etapa a doua a unui proiect dezvoltat pe 2 ha

350 de apartamente vor fi construite in urmatoarea faza a unui amplu proiect

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/nov – dec 2019

Sus