Cum strategia de abordare a investiției pentru Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei – Pantelimon, din punct de vedere al proiectării, execuției lucrărilor și punerilor în funcțiune cu călători, s-a schimbat este necesară o actualizare a indicatorilor tehnico – economici.
Această schimbare de strategie de abordare a investiţiei s-a datorat coordonării cu proiectele Primăriei Municipiului Bucureşti de transport public urban de suprafaţă (tramvai), în concordanță cu Planul de Mobilitate Urbană Durabilă București – Ilfov (PMUDBI).
Anul trecut a fost elaborată documentaţia de Revizuire – Actualizare a Studiului de Fezabilitate, pentru care s-a obţinut avizul Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Naţional şi Locuinţe la jumătatea lunii decembrie 2017.
Potrivit indicatorilor tehnico – economici, ce urmează să fie actualizați prin aprobarea unei Hotărâri de Guvern, valoarea totală a investiției pentru Magistrala 5 Drumul Taberei – Pantelimon este de
2 miliarde de euro (9.161.319 mii lei, inclusiv TVA), din care lucrările de construcţii – montaj se ridică la 6.663.098 mii lei.
Valoarea investiţiei rest de executat este de 7.332.299 mii lei, din care lucrările de construcţii – montaj reprezintă 5.356.483 mii lei.
Magistrala 5 Drumul Taberei – Pantelimon va avea un traseu de 16,2 km, 22 de stații și două depouri.
Studiul de Fezabilitate revizuit conţine următoarele modificări faţă de Studiul de Fezabilitate din 2014:
Studiu de Fezabilitate 2014 | Revizuire Studiu de Fezabilitate 2017 | |
Capacităţi (indicatori tehnici) |
– Magistrala 5 Drumul Taberei – Pantelimon: 16,2 km, 22 staţii, 2 depouri; * Tronsonul 1 Drumul Taberei – Universitate: 8,0 km, 12 staţii; – Secţiunea 1 Râul Doamnei – Eroilor (PS Operă): 6,1 km, 9 staţii; – Secţiunea 2 Eroilor (PS Operă) – Universitate: 1,9 km, 3 staţii; * Tronsonul 2 Universitate – Pantelimon: 8,2 km, 10 staţii, 2 depouri; – Secţiunea 1 Galeria de legătură, Staţia şi Depoul Valea Ialomiţei: 0,9 km, 1 staţie, 1 depou; – Secţiunea 2 Universitate – Piaţa Iancului: 2,6 km, 2 staţii; – Secţiunea 3 Piaţa Iancului – Pantelimon: 4,7 km, 7 staţii, 1 depou. |
– Magistrala 5 Drumul Taberei – Pantelimon: 16,2 km, 22 staţii, 2 depouri; * Tronsonul 1 Drumul Taberei – Universitate: 8,0 km, 12 staţii; – Secţiunea 1 Râul Doamnei – Eroilor (PS Operă): 6,1 km, 9 staţii; – Secţiunea 2 Eroilor (PS Operă) – Universitate: 1,9 km, 3 staţii; * Tronsonul 2 Universitate – Pantelimon: 8,2 km, 10 staţii, 2 depouri; – Secţiunea 1 Galeria de legătură, Staţia şi Depoul Valea Ialomiţei: 0,9 km, 1 staţie, 1 depou; – Secţiunea 2 Universitate – Piaţa Iancului: 3,5 km, 3 staţii; – Secţiunea 3 Piaţa Iancului – Pantelimon: 3,8 km, 6 staţii, 1 depou.
|
Puneri în funcţiune (PIF) |
– PIF 1: Râul Doamnei – Eroilor (P.S. Operă) inclusiv Galeria de legătură, Staţia şi Depoul Valea Ialomiţei (2016); – PIF 2: Piața Iancului – Pantelimon (2018); – PIF 3: Eroilor (P.S. Operă) – Universitate – Piața Iancului (2020). |
– PIF 1: Râul Doamnei – Eroilor (P.S. Operă) inclusiv Galeria de legătură, Staţia şi Depoul Valea Ialomiţei (2018); – PIF 2: Eroilor (P.S. Operă) – Universitate – Piața Iancului (2023); – PIF 3: Piața Iancului – Pantelimon (2030). |
Lansări TBM |
– PIF1: Staţia Academia Militară; – PIF2: Staţia Vergului; – PIF3: PS Operă. |
– PIF1: Staţia Academia Militară; – PIF2: Staţia Haşdeu; – PIF3: Staţia Vergului. |
Nivelul superior al şinelor (NSS) la staţii |
– Cişmigiu: (-12,25 m); – Calea Moşilor: (-10,80 m); – Traian: (-12,20 m); – Victor Manu: (-13,00 m); – Naţional Arena: (-14,00 m); – Chişinău: (-16,35 m); – Sfântul Pantelimon: (-12,00 m); – Vergului: (-13,50 m); – Depoul Pantelimon 2: (-15,00 m). |
– Cişmigiu: (-12,00 m L1)/ (-19,50 m L2); – Calea Moşilor: (-21,90 m L1) / (-14,40 m L2); – Traian: (-19,60 m L1) / (-12,10 m L2); – Victor Manu: (-13,50 m); – Naţional Arena: (-14,70 m); – Chişinău: (-15,20 m); – Sfântul Pantelimon: (-13,00 m); – Vergului: (-9,00 m); – Depoul Pantelimon 2: (-8,00 m). |
Dispozitiv de linii |
– Staţia Haşdeu: 1 linie garare; – Staţia Cişmigiu: 1 diagonală; – Interstaţia Universitate – Calea Moşilor: 0 diagonală; – Staţia Morarilor: 0 bretea. |
– Staţia Haşdeu: 1 linie garare + 1 diagonală; – Staţia Cişmigiu: 0 diagonală; – Interstaţia Universitate – Calea Moşilor: 1 bretea; – Staţia Morarilor: 1 bretea. |
Lungeste-mi Doamne zilele !