Oferte locuri de munca top

Ce investitii rutiere promite Guvernul

Accelerarea finalizării lucrărilor de infrastructură care înregistrează mari întârzieri, din cauza deficiențelor anterioare de pregătire a proiectelor reprezintă una dintre prioritățile pe termen scurt ale Guvernului, după cum se arată în ”Planul Național de Investiții și Relansare” anunțat de oficialii liberali.

Proiectele în curs de finalizare însumează 407,3 km de autostrăzi și drumuri expres, cu o finanțare necesară de 4,3 miliarde de euro.

Între aceste obiective se află: Autostrada Pitești-Sibiu (Loturile 1,4 și 5), Drumul expres Pitești-Craiova, sectoarele de autostradă Sebeș – Aiud, Suplacu de Barcău – Borș, Inelul de Sud al Municipiului București, Varianta Ocolitoare Bacău, precum și Podul de la Brăila.

Pe termen mediu, Guvernul își propune să asigure conectarea provinciilor istorice ale țării și conectarea cu statele din Vestul, Sudul și Nordul țării.

Aceasta prin demararea lucrărilor la aproximativ 3.000 de km de autostrăzi și drumuri expres, cu un cost estimat de 31 miliarde de euro.

Între obiectivele prioritare se află demararea lucrărilor la:

* Autostrăzile Sibiu-Pitești (Loturile 2 și 3), Nădășelu-Suplacu de Barcău, Târgu Mureș-Târgu Neamț-Iași-Ungheni, Ploiești- Comarnic-Brașov, Ploiești-Buzău-Focșani-Suceava, Inelul de Nord al Municipiului București.

* Drumurile expres: București-Alexandria-Craiova, Craiova-Caransebeș-Lugoj, Craiova-Calafat- Drobeta Turnu Severin, Buzău-Brăila- Galați, Focșani-Brăila-Galați, Măcin-Tulcea- Constanța.

În mod specific, pentru Proiectul A3 – Comarnic- Brașov s-a selectat scenariul optim privind traseul autostrăzii – revizuire S.F. și P.T.E., cu modificarea aliniamentului din S.F. actual, în porțiunile ce afectează semnificativ stațiunile montane – termen de finalizare 36 luni și finanțare prin POIM 2014-2020. Acest proeict are un cost estimat al proiectului de aproximativ 1.197 milioane de euro, determinat în baza standardelor de cost europene pentru lucrări similare.

Lucrările la autostradă se realizează în termen de 36-48 de luni, estimându-se finalizarea construcției pentru perioada 2025-2026.

În ceea ce privește proiectul A8 – Târgu Mureș – Iași – Ungheni, până în luna ianuarie 2021 se va finaliza revizuirea și actualizarea Studiului de fezabilitate aferent sectorului 1 – Tg. Mureș – Tg. Neamț.

Finalizarea lucrărilor la segmentul de autostradă Tg. Mureș – Tg. Neamț se va realiza în termen de 60 de luni de la emiterea ordinului de începere a proiectării și execuției, estimându-se finalizarea construcției pentru perioada 2026- 2027.

Până la finele anului 2022 se va finaliza revizuirea și actualizarea Studiului de fezabilitate aferent sectoarelor 2 și 3 – Tg. Neamț – Iași – V.O. Iași Nord.

Finalizarea lucrărilor la segmentul

de autostradă Tg. Neamț – Iași (inclusiv varianta ocolitoare Iași) se va realiza în termen de 36-48 de luni de la emiterea ordinului de începere a proiectării și execuției, estimându-se finalizarea construcției pentru perioada 2025-2026.

Până la sfârșitul anului 2021 se va finaliza revizuirea și actualizarea Studiului de fezabilitate pentru sectorul 4 – Iași – Ungheni. Finalizarea lucrărilor la segmentul de autostradă Iași – Ungheni se va realiza în termen de 24-36 de luni de la emiterea ordinului de începere a proiectării și execuției, estimându-se finalizarea construcției pentru perioada 2024-2025. Finalizarea lucrărilor la Podul Ungheni se va realiza în termen de 24 de luni de la emiterea ordinului de începere a proiectării și execuției, estimându-se finalizarea construcției pentru anul 2023.

În ceea ce privește Autostrada Sibiu – Pitești, Lotul 1 Sibiu-Boița este în faza de execuție la un cost de 612 milioane de lei fără TVA și termen de finalizare mai 2023. Loturile 2 (4,81 miliarde de lei) și 3 (4,78 miliarde de lei) – Boița-Cornetu- Tigveni – sunt în faza pregătirii documentației tehnice și de achiziție. Lotul 4 Tigveni-Curtea de Argeș, cu un cost de 2 miliarde de lei, este în faza de achiziție de lucrări, iar Lotul 5 Curtea de Argeș-Pitești cu un cost de 1,71 miliarde de lei are termen de finalizare în 2025.

Complementar investițiilor în rețeaua primară de transport rutier, sunt programate încă 33 de proiecte de drumuri Transregio și 20 de variante de ocolire, ca parte integrantă din rețeaua rutieră secundară, cu o lungime totală de aproximativ 3.800 km și costuri estimate de 5,7 miliarde de euro.

În mod specific, proiectul de drum Transregio Gilău-Cluj Napoca-Apahida, cu lungime de 42 km plus drumurile de legătură, în lungime de 21,5 km este în faza de pregătire a documentației tehnico-economice, cu termen de finalizare a lucrărilor în anul 2024.

Alte obiective de investiții vizează extinderea unor sectoare de drumuri și autostrăzi, realizarea unor noi conexiuni rapide la autostrăzi și drumuri expres, precum și implementarea unor măsuri de digitalizare în acest sector.

 

Descarcati aici Proiecte de investitii rutiere in Planul Guvernului

 

 

 

 

 

Citiți și:

Peste 20 ha, pregatite pentru dezvoltarea unui centru comercial

Nou centru comercial, in pregatire, in Capitala

Proiect de ansamblu rezidential, de vanzare

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 4/iunie 2020

Sus