Oferte locuri de munca top

Ce obligatii vor avea titularii autorizatiilor de construire privind gestionarea deseurilor

Guvernul pregătește o hotărâre prin care stabilește cadrul legal pentru gestionarea deşeurilor provenite din lucrări de construcţii. Acest proiect de HG stipulează că titularul autorizației de construire/desființare este responsabil pentru gestionarea deșeurilor din construcții. Prin ,,titularul autorizației’’ se înțelege solicitantul autorizației de construire.

Gestionarea deșeurilor provenite din lucrări de construcții se va putea face direct de către titularul autorizației de construcție/desființare sau prin contract de prestări servicii cu operatori economici, autorizaţi din punct de vedere al protecției mediului.

Sortarea, colectarea, pretratarea, tratarea, pregătirea pentru reutilizare, reciclarea și valorificarea deşeurilor provenite din lucrări de construcţii se vor efectua la locul producerii acestora și vor fi utilizate cu prioritate pentru activități de construcții şi finisaje pe amplasament ori într-o unitate de reciclare/valorificare.

Tratarea, reciclarea și valorificarea deşeurilor provenite din lucrările de construcţii se vor efectua de către operatorii economici autorizați din punct de vedere al protecției mediului.

 

Plan de gestionare a deșeurilor- obligatoriu

Titularul autorizației de construire/desființare va fi responsabil de întocmirea planului de gestionare a deșeurilor cu respectarea conținutului cadru prevăzut în anexa la proiectul de HG (fisiere atasate).

Pentru urmărirea și asigurarea îndeplinirii obligaţiilor privind gestionarea deșeurilor titularul autorizației de construire va desemna o persoană din rândul angajaților proprii

sau va delega această obligaţie unei terţe persoane.

Beneficiarul proiectului are obligația să stabilească un sistem de trasabilitate a deșeurilor generate, parte a planului de gestionare a deșeurilor. El trebuie să aibă o evidență şi o caracterizare a fiecărui tip de deşeu generat.

În proiectul de HG se precizează că se interzice eliminarea prin depozitare a deşeurilor reciclabile/valorificabile provenite din lucrări de construcţii.

În cazul deşeurilor provenite din lucrări de construcţii prin a căror manipulare se degajă praf, operatorul economic care efectuează transportul are obligația să ia toate măsurile necesare pentru reducerea cantităţii de praf degajată în aer, inclusiv umectarea deşeurilor.

Materialele rezultate în timpul proceselor de desființare și/sau construire trebuie păstrate separat, pentru a se înlătura orice posibilitate de amestecare ulterioară, pentru a garanta calitatea agregatelor și a materialelor reciclate.

 

Garanția financiară de 0,50 % din valoarea totală a lucrării declarată în autorizația de construire.

 Autoritatea emitentă a autorizației de construire/desființare stabilește o garanție financiară ce se constituie pentru acoperirea cheltuielilor cu gestionarea deșeurilor provenite din lucrările de construcții.

Cuantumul garanției financiare se stabilește prin estimarea cantităților de materiale folosite, a cantităților de deşeuri ce pot fi generate conform Documentației Tehnice (DT) din autorizația de construire/desființare şi detaliate în planul de gestionare a deşeurilor și conține estimarea costurilor reciclare, valorificare, eliminare a deșeurilor rezultate, dar nu mai puțin de 0,50 % din valoarea totală a lucrării declarată în autorizația de construire.

Pentru cantitățile de deşeuri pentru care nu există documente justificative privind reciclarea/valorificarea, din garanția instituită se reține o sumă proporțională în vederea acoperirii costurilor de recuperare a acestora, de reciclare,valorificare sau eliminare.

Un procent de 2,5% din cuantumul total al garanției, dar nu mai puțin de 50 de lei pentru persoanele fizice, respectiv 1500 lei pentru persoanele juridice, se reține la dispoziția autorității publice locale emitentă a autorizației, pentru gestionarea exclusivă a deşeurilor abandonate și/sau provenite din lucrările de construcții ale operatorilor economici care intră în procedura de insolvență/faliment.

 

Amenzi de până la 40.000 de lei

Gestiunea incorectă a deșeurilor si nerespectarea obligatiilor din acest act normativ constituie contravenţii şi se sancţionează cu amendă de la 1.000 lei la 2.500 lei pentru persoane fizice și de la 20.000 lei la 40.000 lei pentru persoanele juridice.

Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se vor realiza de către comisarii din cadrul Gărzii Naţionale de Mediu și de către persoanele împuternicite ale autorităților administrației publice locale.

Proiectul de HG privind gestionarea deșeurilor este în dezbateere publică până pe 25 iunie. Persoanele interesate pot transmite opinii/propuneri/sugestii la marian.matesica@mmediu.ro (persoana de contact:  Marin Mateșică, consilier superior, telefon: 021.408.95.86).

 

Descărcați aici:

 

 

 

 

 

 

Citiți și:

Indienii si turcii lupta pentru un contract de peste jumatate de miliard de lei

Sute de locuinte, intr-un ansamblu in curs de autorizare

In zona de nord a Capitalei a fost aprobat un nou ansamblu rezidential

 

 

Cititi revista ARENA Constructiilor nr 4/ iunie 2018

 

Sus