Oferte locuri de munca top

Ce pregateste Ministerul Transporturilor pana la finele acestui an

 Până la sfârşitul anului Ministerul Transporturilor intenţionează să lanseze procedurile de atribuire pentru proiectarea şi construcţia segmentelor de autostradă dintre Ploieşti şi Râşnov ale autostrăzii A3. Aceasta după ce în cursul zilei de ieri a fost semnat contractul de proiectare și execuție pentru lotul 5 din autostrada Comarnic – Braşov, sector Râşnov – Cristian.

“Vom lansa procedurile și pentru restul autostrăzii în perioada următoare, după ce vom finaliza discuțiile și cu cei de la Banca Europeană de Investiții și Banca Mondială, care are și rol de consultant în acest proiect”, a declarat ministrul transporturilor, Răzvan Cuc.

Totodată, ministrul Cuc a dat asigurări că până la sfârșitul anului în curs vor fi lansate și procedurile de atribuire pentru proiectare și execuție pe toate tronsoanele autostrăzii Sibiu – Pitești.

“Avem lansate secțiunile 1 și 5 pentru proiectare și execuție. În momentul de față se lucrează la documentație pentru secțiunile 2, 3 și 4 împreună cu mai multe institute de prestigiu din România. Am avut o firmă care trebuia să elaboreze studiul de fezabilitate cu termen de predare jumătatea lunii august, dar nu a livrat documentația și a cerut o extensie de un an. Atunci nu am mai prelungit contractul. Eu mi-am asumat că anul acesta va fi scos la proiectare și execuție și așa o să se întâmple”, a declarat domnul Cuc.

În privința asigurării finanțării pentru realizarea tronsonului de autostradă Ploiești-Brașov, ministrul Transporturilor a precizat că poartă discuții cu mai multe instituții financiare. “Am trimis Băncii Mondiale studiul de fezabilitate existent împreună cu acordurile pentru acest obiectiv pentru un punct de vedere și mai avem discuții cu Banca Europeană de Investiții. Probabil la sfârșitul acestei săptămâni vom avea și strategia exactă cine și cum va scoate acest proiect, cât și timpii de implementare”, a adăugat domnul Cuc.

Valoarea acestui tronson de autostradă a fost estimată la 1,3 miliarde de euro.

Tăierile din bugetul de investiții al Ministerului Transporturilor la cea mai recentă rectificare bugetară nu vor afecta acest proiect și nici proiectele viitoare.

“Nu afectează cu nimic acest proiect sau alte proiecte pe care le vom lansa în perioada următoare. Avem credite de angajament la dispoziția CNAIR pentru a lansa proiectele de infrastructură”, a dat asigurări ministrul Cuc. Mai mult decât atât, la elaborarea bugetului pe anul viitor Ministerul Transporturilor și CNAIR vor analiza fiecare proiect în parte. “O să luăm fiecare proiect în parte ca să vedem exact cât putem trage și cât putem consuma astfel încât să nu ne trezim că la un moment dat avem un surplus luat ca buffer, că avem mai multe lucrări decât putem face”, explică domnul Cuc.

Pentru a economisi timp, sectorul de autostradă Ploieși – Brașov va fi realizat pornind de la studiul de fezabilitate existent, nu va mai fi realizat un alt studiu.

“Politica Ministerului a fost de la început de a identifica proiectele mature, adică acelea  pentru care avem studii de fezabilitate, acorduri de mediu și toate documentațiile necesare pentru a putea lansa procedurile de proiectare și execuție. Am evitat să mai intrăm în revizuiri de studii de fezabilitate care nu făceau decât să ne coste bani, timp și să ducă la întârizerea implementării proiectelor de autostrăzi”, argumentează domnul Cuc.

De exemplu, proiectul pentru sectorul de autostradă  Râşnov – Cristian și segmentul de legătură “l-am găsit zăcând în minister de un an și jumătate”, precizează domnul Cuc, dând vina pe fostul management al CNAIR pentru această întârziere.

Referitor la tronsoanele de autostradă Sebeș – Turda și Lugoj – Deva, impedimentele privind exproprierile suplimentare sau modificările de proiect sunt de domeniul trecutului. “În momentul în care am preluat ministerul toate loturile de autostrăzi aveau probleme. În momentul de față nu mai avem probleme pe niciun lot. Avem emise autorizații, suntem în ordine, astfel încât antreprenorii nu au niciun fel de scuză să nu se mobilizeze”, susține domnul Cuc. Mai mult decât atât, constructorilor care nu își fac treaba le vor fi reziliate contractele. “Nu mai tolerăm extensii de timp și diferite scuze pentru a nu intra în ampalsament și a lucra. Nu mai acceptăm dispute de nicio formă. Vrem lucrări de calitate”, a atenționat ministrul transporturilor.

În ceea ce privește tronsonul de autostradă Ogra – Câmpia Turzii, urmează să fie obținut acordul de mediu. “O să avem acordul de mediu undeva pe 20 octombrie astfel încât o să putem obține autorizațiile în ziua următoare”, a anunțat Ștefan Ioniță, directorul general al CNAIR.

Contractul de proiectare și execuție a lotului 5 din autostrada Comarnic – Braşov, sector Râşnov – Cristian, semnat ieri, are o valoare totală de 118 milioane de lei plus TVA, iar durata de execuţie este de 24 luni de la emiterea ordinului de începere a lucrării, din care proiectare 6 luni, iar execuţia propriu-zisă este de 18 luni. Garanția de bună execuție a lucrărilor va fi de 48 de luni.

Acest segment va avea o lungime de 10 km, din care 6,3 km în regim de autostradă și 3,7 km la profil de drum naţional cu 4 benzi, separate pe zona mediană. Lucrarea va include și construcția unui pasaj suprateran pe autostradă în lungime de peste 700 de metri, peste DN73A și calea ferată, precum și trei pasaje pe drumurile locale, peste autostradă. Construcția ar trebui să demareze în primăvară, a precizat directorul general CNAIR.

“În 2019 vrem să circulăm pe acest tronson de autostradă”, a declarat ministrul Răzvan Cuc.

Contractul de proiectare și execuție pentru acest tronson a fost semnat de CNAIR cu asocierea Alpenside SRL – Specialist Consulting SRL. Alpenside a mai lucrat anterior în subantrepriză pe tronsonul de autostradă Deva – Orăștie.

Ministrul Transporturilor a mai oferit asigurări că de acum înainte se va pune un accent mai mare pe calitatea lucrărilor de infrastructură. “Referitor la problemele calitative ale lucrării, noi am încercat și am și reușit să modificăm ponderea calității în detrimentul prețului cel mai mic. Totodată, dacă au fost probleme la structură au fost și din cauza faptului că antreprenorul a modificat anumite soluții, iar Compania le-a acceptat în trecut, lucru care nu se va întâmpla de acum sub nicio formă, astfel încât să ne asigurăm că obiectivele de investiții vor fi unele trainice. Iar acolo unde avem indicii că sunt probleme de calitate, în urma prelevării probelor de către CESTRIN, cu siguranță mărim perioada de garanție. Dacă antreprenorul nu este de acord și nu își asumă acest lucru înseamnă că a făcut o lucrare de proastă calitate și reziliem contractul”, a avertizat ministrul Cuc.

Dacă garanția de bună execuție este reglementată mai nou la 5 ani, durata pentru care obiectivul este garantat a fi în exploatare este undeva la 30 de ani pentru sisteme rutiere, după care obligatoriu lucrarea trebuie să intre într-un proiect de reabilitare. Structurile și lucrările de artă trebuie să aibă garantată exploatarea undeva la 100 de ani. “Răspunderea legislativă pe legea 10 revine antreprenorului și proiectantului pe toată această durată. Chiar dacă expiră acea garanție de execuție, dacă vor fi probleme structurale, de acum înainte CNAIR va chema antreprenorul în garanție și va recupera acel prejudiciu”, a adăugat directorul general al CNAIR.

 

Revista – Rasfoieste revista ARENA Constructiilor , editia octombrie (click aici)

TopJobs  –  Oferte locuri de munca in constructii (click aici)

Newsletter – Primesti gratuit stirile ARENA Constructiilor ! click aici!

Sus