Oferte locuri de munca top

Ce se schimba pentru certificatul de atestare fiscala

Vor intra în vigoare până la sfârșitul anului mai multe modificări în ceea ce privește procedura de eliberare a certificatului de atestare fiscală. Aceasta conform unui Ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală – ANAF, ce va fi valabil de la 26 decembrie.

Astfel, certificatul de atestare fiscală se poate utiliza de către persoana interesată pe o perioadă de până la 30 de zile de la data eliberării sau de până la 90 de zile de la data eliberării, de către persoanele fizice care nu desfășoară activități economice în mod independent sau nu exercită profesii libere, inclusiv sub forma asocierilor.

Există trei modalități de transmitere pe cale electronică a certificatelor de atestare fiscală:

– prin Spaţiul privat virtual, serviciu de comunicare electronică pus la dispoziția contribuabililor,

– prin sistemul informatic PatrimVen, sistem pus la dispoziţia autorităţilor şi instituţiilor publice din administraţia publică centrală şi locală în vederea furnizării de servicii de către Ministerul Finanțelor Publice și

– prin intermediul sistemului informatic pus la dispoziţia instituţiilor de credit, în spaţiul privat de pe portalul ANAF.
Cererea sau adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscală se depune:

* la registratura organului fiscal central competent;

* prin poștă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire;

* prin intermediul serviciului ”Spațiu privat virtual”;

* prin intermediul sistemului informatic pus la dispoziția autorităților și instituțiilor publice din administrația publică centrală și locală în vederea furnizării de servicii;

* prin intermediul sistemului informatic pus la dispoziția instituțiilor de credit, în spațiul privat de pe portalul Agenției Naționale de Administrare Fiscală.

De asemenea, în situația în care contribuabilul are de încasat sume certe, lichide și exigibile de la autoritățile contractante definite potrivit Legii nr. 98/2016 privind achizițiile publice, odată cu depunerea cererii de eliberare a certificatului de atestare fiscală se depune, în original, și documentul eliberat de autoritățile contractante prin care se certifică cuantumul sumelor certe, lichide și exigibile pe care contribuabilul le are de încasat de la acestea.

În situația în care contribuabilul depune cererea prin mijloace de transmitere la distanță, documentul eliberat de autoritățile contractante se depune în original la instituția care solicită certificatul de atestare fiscală.

Informațiile astfel înscrise în certificatul de atestare fiscală sunt valabile numai dacă coincid cu datele înscrise în documentele eliberate de autoritățile contractante. Documentul este valabil 20 de zile de la data emiterii și trebuie să fie în termen de valabilitate la data depunerii cererii de eliberare a certificatului de atestare fiscală.

 

Descărcați aici Ordinul ANAF

 

 

 

 

 

 

Citiți și:

Un mare producator de beton va construi locuinte pe un teren de peste 4 ha

Viitor ansamblu rezidential, cu nume de domnitor

Continua dezvoltarea proiectelor rezidentiale la malul marii

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/nov – dec 2019

Sus