Oferte locuri de munca top

Ce trebuie sa stie proiectantii despre auditul de siguranta rutiera

Auditul de siguranță rutieră este parte integrantă a unui proiect de infrastructură rutieră, măsură stipulată într-un ordin al Ministrului Transporturilor publicat în Monitorul Oficial.

Investitorul sau, după caz, administratorul are obligația de a pune la dispoziția Autorității Rutiere Române documentația proiectului de infrastructură rutieră sau a drumului public supus evaluării de impact asupra siguranței rutiere, inspecției de siguranță sau auditului de siguranță rutieră.

Aceleași persoane au obligația să întreprindă demersurile necesare pentru a remedia deficiențele constatate și prezentate în raportul de audit de siguranță.

În sensul actului normativ, auditul de siguranță rutieră se concretizează într-un raport de audit de siguranță rutieră și se execută obligatoriu pe capitole, corespunzător pentru fiecare dintre următoarele stadii:
* studiul de fezabilitate sau documentația de avizare a lucrărilor de intervenții;
* proiect tehnic și detalii de execuție;
* anterior recepției la terminarea lucrărilor la drumul public;
* imediat după darea în exploatare a drumului public, în trafic.

Raportul de audit va fi realizat de auditorii desemnați de ARR și va cuprinde patru capitole, câte unul pentru fiecare stadiu. Fiecare capitol va avea anexat, după caz, câte un set de recomandări de remediere a eventualelor deficiențe constate.

Operațiunile de audit în domeniul siguranței rutiere pentru proiecte de infrastructură rutieră se efectuează cu respectarea următoarelor criterii:
a) criterii aplicabile în studiul de fezabilitate
*
localizarea geografică, care include expunerea la alunecările de teren, la inundații, la avanlanșe și altele asemenea, condiții climatice și sezoniere, precum și activități seismice;
* tipurile de intersecții și distanța dintre acestea;
* numărul și tipul benzilor de circulație;
* structura și componența traficului admis pe noua infrastructură;
* funcționalitatea drumurilor în cadrul rețelei;
* condițiile meteorologice;
* viteze de proiectare și viteze de circulație;
* profile transversale, care cuprin: lățimea părții carosabile, piste pentru bicicliști, trotuare;
* traseul în plan de situație și în profil longitudinal;
* vizibilitate;
* dispunerea intersecțiilor;
* mijloace de transport în comun și infrastructurile aferente;
* treceri la nivel cu căi rutiere/calea ferată;
b) criterii aplicabile în stadiul de proiect tehnic și detalii de execuție
* planul de situație;
* semnalizarea orizontală și verticală coerentă;
* iluminarea căilor rutiere și a intersecțiilor;
* echipamente poziționate în ampriza drumului;
* plantația rutieră adiacentă drumului în extravilan și construcțiile, amenajările și alte obiective din intravilanul localităților;
* obstacole fixe la marginea drumului;
* parcări sigure;
* utilizatori vulnerabili ai căilor rutiere (de exemplu, pietoni, cicliști, motocicliști);
* adaptarea sistemelor rutiere de restricționare într-un mod ușor de utilizat (spații care separă sensurile de mers și parapete de siguranță pentru evitarea pericolelor la care sunt expuși utilizatorii vulnerabili);
c) criterii aplicabile în stadiul anterior dării în exploatare
* siguranța utilizatorilor căilor rutiere și vizibilitatea în diverse circumstanțe, cum ar fi întunericul, și în condiții meteorologice normale;
* lizibilitatea elementelor de semnalizare orizontală și verticală;
* starea drumurilor;
d) criterii aplicabile în stadiul imediat după darea în exploatare în reprezintă evaluarea siguranței căilor rutiere din perspectiva comportamentului real al utilizatorilor.

Investitorul sau administratorul pot contesta raportul de audit de siguranță rutieră, urmând ca cererea acestora să fie soluționată de către Comisia de atestare, disciplină și soluționare a contestațiilor.

 

Atasat gasiti ordinul Ministerului Transporturilor

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Revista –    Rasfoieste revista ARENA Constructiilor , editia aprilie 2017 (click aici)

TopJobs  –  Oferte locuri de munca in constructii (click aici)

NewsletterPrimesti gratuit stirile ARENA Constructiilor ! click aici!

Sus