Oferte locuri de munca top

Cele 26 de proiecte rutiere din planul noului Guvern

Nu mai puțin de 26 de proiecte de investiții rutiere se află în Programul de Guvernare al guvernului Ludovic Orban. Din acest total, 5 proiecte rutiere deja aflate în execuție vor fi continuate și finalizate, iar alte 21 de proiecte de investiții noi vor fi demarate.

Astfel, noul Guvern promite că toate cheltuielile obligatorii vor fi planificate în ordinea priorităților:

* cheltuieli de mentenanță pentru rețeaua terestră de transport, rutieră și feroviară

* accelerarea implementării și finalizarea investițiilor în execuție

* pregătirea proiectelor de mare infrastructură de transport, cu precădere a portofoliului de proiecte ce urmează să fie incluse pe lista Programului operațional pentru transporturi POIM în exercițiul bugetar al UE 2021-2027.

Acțiuni – privatizarea companiilor de stat

Programul Guvernului Orban prevede implementarea unui program accelerat de redresare și de stopare a declinului companiilor de stat din domeniul transporturilor, inclusiv prin măsuri precum privatizarea acestora.

De asemenea, vor demara procedurile privind introducerea bugetului multianual ca instrument de planificare și asigurare a fluxului de numerar (cash flow) pentru investițiile în infrastructură, proiectul-pilot vizând Ministerul Transporturilor.

Finalizarea proiectelor în execuție

Guvernul Orban promite că va lua măsuri pentru finalizarea proiectelor în execuție:

1) Autostrada A1: Lugoj – Deva lot 3

2) Autostrada A3: Borș – Nădășelu – secțiunile Biharia – Borș și Suplacu de Barcău – Chiribiș, Câmpia Turzii – Târgu Mureș – lot Iernuț – Chețani, Râșnov – Cristian

3) A7: Centura Bacău

4) A10: Sebeș – Turda – lot 1, de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului

5) Accelerarea implementării proiectului Pod suspendat peste Dunăre la Brăila, proiect aflat în execuție

Totodată, va fi accelerată pregătirea portofoliului de proiecte ce urmează să fie incluse pe lista Programului operațional pentru transporturi POIM în exercițiul bugetar al UE 2021-2027, cu prioritate a proiectelor de mare infrastructură de transport de reabilitare a căii ferate și a proiectelor de autostrăzi și drumuri expres, eligibile pentru finanțare din fonduri europene, FC și FEDR, până la limita valorii de 200% față de suma alocată (valoarea suplimentară pentru semnare de contracte permisă de legislație).

Astfel, se vor întocmi liste de proiecte de rezervă în limite rezonabile, la care se vor adăuga proiecte în valoare de circa 1 miliard de euro pentru CEF.

Proiecte noi de investiții

Ca proiectele noi de investiții, programul Guvernului Orban menționează autostrăzile:

* Sibiu – Pitești,

* Târgu Mureș – Iași – Ungheni,

*  Inel București (Ao)

Guvernații menționează că Autostrada Comarnic – Brașov, în lungime de 58 km și costuri 997,75 mil euro se va promova ca proiect-pilot în PPP, prin dialog competitiv.

Decizia se va lua doar dacă va fi obținut sprijinul Comisiei Europene și dacă instituțiile financiare internaționale, Banca Modială, BEI și BERD vor fi de acord să participe la finanțarea proiectului.

Pentru acest proiect, va fi utilizat studiul de fezabilitate din 2015, pe un traseu și soluții tehnice moderne și prietenoase cu mediul ambiant (de exemplu, tuneluri).

Drumuri expres:

* Craiova – Pitești,

* conexiunea Aeroportului H.Coandă – Autostrada A3,

* Lugoj – Craiova

Lista de rezervă drumuri expres: Constanța – Tulcea – Brăila, Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani – Suceava – Siret.

Variante ocolitoare:

*  Drumul Național Centura Municipiului București,

*  VO Vaslui, VO Giurgiu, VO Sfântu Gheorghe, VO Bârlad, VO Timișoara, VO Zalău, VO Mangalia, VO Slobozia, VO Sighișoara, VO Bistrița, VO Vatra Dornei, VO Râmnicu Vâlcea, VO Miercurea Ciuc, VO Câmpulung Moldovenesc.

Alte proiecte și programe:

Realizarea programului de întreținere curentă și periodică, reparații pentru rețeaua terestră, rutieră și feroviară, inclusiv lucrările de reparații capitale, siguranța circulației, eliminarea punctelor negre la drumuri precum normativelor de întreținere pe baza managementului rețelei prin PMS (pavement management system), pentru drumuri, și BMS (bridge management system), pentru poduri, și a restricțiilor de circulație la calea ferată conform Instrucțiilor de construcție și întreținere a căii ferate.

Se vor realiza accelerarea implementării și finalizarea investițiilor în continuare în scopul dezvoltării și modernizării rețelei terestre de transport și pentru creșterea absorbției de fonduri europene nerambursabile pentru exercițiul financiar 2014-2020.

 

 

 

 

Citiți și:

Unitate de productie de aproape 17 mii mp suprafata construita

Ansamblu rezidential de lux, in autorizare, in Capitala

In primavara va demara un proiect ce va cuprinde sute de case si apartamente

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/nov – dec 2019

Sus