Erdbewegung-Osteuropa

Cine va castiga in economia post-pandemica

Virusul Covid-19 a adus haos în economia globală. Multe țări se îndreaptă spre o recesiune bruscă și fără precedent. Această criză va aduce schimbări uriașe. Puține industrii vor putea evita reformarea, restructurarea sau eliminarea. Agilitatea, scalabilitatea și automatizarea vor fi cuvintele cheie pentru această nouă eră a afacerii, iar cei care au aceste capacități acum vor fi câștigătorii, este de părere Mohit Joshi, președintele companiei de tehnologie informațională Infosys Limited.

Datorită pachetelor de stimulare e economiei oferite de guverne, lichiditatea revine pe piață. Acestea vor menține suficient de mult timp economia pe o linie de plutire, astfel încât să facă posibilă ieșirea din recesiune odată ce vor fi ridicate restricțiile impuse cetățenilor. Însă, de aceasta vor beneficia întreprinderile care deja au un capital mare, în detrimentul operatorilor economici mai mici, care vor avea de înfruntat probleme.

”Covid-19 va forța renașterea multor industrii, în timp ce toți stăm acasă, ceea ce înseamnă reevaluări ale modului de consum, furnizare, interacțiune și productivitate. În calitate de președinte al unei firme de tehnologie globală, ceea ce mă intrigă este locul în care vor exista schimbări de paradigmă, spre deosebire de accelerarea sau decelerarea tendințele existente”, spune președintele Infosys Ltd.

De exemplu, trecerea de la numerar la plăți digitale se accelerează. Un număr de 31 de țări au ridicat limitele de plată fără contact în acest an pentru a sprijini măsurile de distanțare socială.

Pe de altă parte, tehnologia cloud oferă întreprinderilor acces facil la metodele de plată digitale. A permis astfel companiilor să continue să lucreze, oferind acces rapid la aplicațiile de afaceri pentru angajații care lucrează acasă. Domnul Joshi continuă: ”Între timp, lanțurile de aprovizionare trebuie să se reconfigureze în timp real. Întrucât cererea de echipamente de protecție personală, ventilatoare și medicamente este în creștere, producătorii trebuie să se reinventeze. De exemplu, Royal Mint a început să producă viziere medicale, în timp ce Dyson și mulți alți producători, mari și mici, produc ventilatoare”.Această combinație de capacități scalabile și agile este ceea ce va defini succesul pe termen scurt și mediu al întreprinderilor, mari sau mici. Dar pe termen lung, schimbarea va trebui să fie mai fundamentală. Rezistența, combinată cu agilitatea, trebuie să fie noua orientare a liderilor de afaceri în timp ce toți ieșim din această criză, subliniază președintele Infosys Ltd.Pentru a crea reziliență pe termen lung, probabil vom vedea automatizări robotizate și inteligență artificială în lanțurile de aprovizionare. Aceste tehnologii reduc intervenția manuală, reducând riscurile de transmitere a virusului și reduc neîncrederea oamenilor de a lucra față în față. ”Este clar că această criză va risipi o mulțime de practici depășite, dar multe altele vor continua. Vom dori întotdeauna să călătorim, să mâncăm în oraș, să ne distrăm și să avem experiențe în persoană. Dar nu vă așteptați ca niciuna dintre aceste activități să nu fie modificată. Sau să fie livrate de aceleași mărci și prin aceleași mijloace cu care ne-am obișnuit.Din această perioadă vom ieși mai puternici, mai înțelepți și mai conectați ca societate globală. Rezistența va fi în fruntea fiecărei strategii, cu toate acestea, agilitatea va asigura competitivitatea și capacitatea de a răspunde la neașteptat. Pentru a realiza acest lucru, întreprinderile vor trebui să reevalueze acolo unde trebuie să fie puternice și unde trebuie să fie flexibile”, a încheiat Mohit Joshi.

 

 

 

Citiți și:

Cat costa un abonament pentru lucrari de mentenanta a instalatiilor

Constructii cu peste 50 mii mp sc vor fi desfiintate

Expansiunea marilor retele de retail continua cu trei noi unitati in provincie

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 3/mai 2020

Sus
Translate »