Oferte locuri de munca top
ARENA Constructiilor

Cine va construi  Varianta de Ocolire Timisoara Sud

La peste 227 milioane lei fără TVA se ridică valoarea contractului semnat astăzi de CNAIR pentru atribuirea serviciilor de proiectare și a lucrărilor de execuție a Variantei de Ocolire a Municipiului Timișoara Sud.

Astfel, cei 25,69 km vor fi realizați de italienii de la Tirrena Scavi SpA pentru echivalentul a 58 milioane euro fără TVA, având un cost/km de 2,25 milioane euro, fără TVA.

Varianta de ocolire Timișoara Sud este tronsonul care completează varianta de ocolire a Timișoarei între piciorul rampei sud al podului peste canalul Bega și nodul rutier km 549+076 (pe DN6) de unde se desprinde Varianta de Nord existentă, închizând astfel varianta de ocolire ce înconjoară întreg municipiul.

Viteza de proiectare este de minim 80 km/h iar următoarele elemente geometrice definesc platforma profilului transversal tip: parte carosabilă 2×3,50 m  – 7,00 m

și acostamente 2×1,50m –  3,00 m, din care: banda de încadrare 2×0,75m – 1,50m

Total lățime secțiune transversală (platforma) – 10,00 m

În profil longitudinal, varianta de ocolire va urmări terenul natural cu un rambleu cu înălțime medie de 1,50 m. Structura rutieră va fi dimensionată pentru o perioadă de perspectivă de 15 de ani și va fi comparată din punct de vedere tehnico-economic cu următoarea structură:

* 4 cm beton asfaltic MAS 16 (mixtura asfaltica stabilizata)

* 6 cm  beton asfaltic deschis cu criblura BAD 20 (beton asfaltic deschis)

* 14 cm anrobat bituminos AB 31.5 (Anrobat bituminos cu criblură)

* 30 cm piatra sparta

* 30 cm balast

* 15 cm strat de forma din balast

La drumurile intersectate de varianta de ocolire, au fost prevăzute intersecții la nivel tip girație și intersecții la nivel tip „cruce”.

* Intersecțiile la nivel tip girație au fost prevăzute la următoarele poziții kilometrice:

– km 0+290 – intersecție cu strada Freidorf.

* Intersecțiile la nivel tip „cruce” au fost prevăzute la următoarele poziții kilometrice:

– km 14+110 – intersecție cu DC 152 (drumul se va clasa ca drum județean);

– km 16+510 – intersecție cu DC 98 (calea Urseni);

– km 22+810 – intersecție cu drumul care face legătura între localitatea Moșnița Veche și localitatea Ghiroda.

Legătura între varianta de ocolire și rețeaua rutieră a regiunii traversate este prevăzută a se realiza printr-un sistem de noduri rutiere. În urma consultării autorităților locale și a Direcției de Urbanism a Consiliului Județean Timiș, cât și a studiului de trafic a reieșit necesitatea amenajării legăturii variantei de ocolire cu rețeaua rutieră existentă conform tabelului de mai jos:

Nr. Crt.   Pozitia kilometrica                         Drum intersectat      Denumire Nod

1            Km 5+366            DN 59 – DJ 593   Calea Sagului

2            Km 18+117          DJ 592                Calea Buziasului

3            Km 25+690          DN 6                   Timisoara Est

Poduri / Pasaje pe Varianta de Ocolire:

Nr. crt.                    Poziţie Kilometrica*                        Obstacol  Lungime (m)

1       0+608             DJ 591 si linii de tramvai                  119.70

2       1+528             CF 132 Timişoara Vest- Cruceni       328.40

3       3+509             Conducte gaz si drum tehnologic      38.60

4       7+156             CF 124 Timişoara – Voiteni               256.20

5       15+072           CF 125 Timişoara – Buzias               191.60

6       18+926           Canal irigaţii                                    32.30

7       20+875           Canal irigaţii                                    47.95

8       24+725           Canal Bega                                     165.80

Durata de realizare a acestui contract este de30 luni, din care 6 luni pentru activitatea de proiectare și 24 luni pentru execuția lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor ofertată de Antreprenorul câștigător este de 10 ani.

 

 

 

Citiți și:

Cazinoul din Constanta, pregatit pentru inceperea reabilitarii

34 mil euro pentru revitalizarea unei zone urbane

Peste 50 ha, pregatite pentru dezvoltarea de locuinte individuale

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr.8/ nov-dec 2018

 

Sus
Translate »