Oferte locuri de munca top

Constructorii au marit si pana la 20% cota costurilor indirecte

Firmele de construcții, precum și companiile de apă-canal se confruntă cu mai multe probleme, fapt ce le determină să nu se mai înscrie la licitații, se arată într-o notă informativă a Ministerului Fondurilor Europene.

Astfel, printre problemele întâlnite de antreprenori se numără evoluția prețurilor pentru materiale/echipamente, multe coroborate cu evoluția cursului de schimb valutar euro-leu), a costurilor cu manopera, etc. Aceasta a condus la situația ca firmele de construcții, puține la ora actuală, să mărească substanțial cota costurilor indirecte, aceasta putând ajunge și la +20%.

De asemenea, lipsa forței de muncă rămâne încă o problema, antreprenorii văzându-se nevoiți să găsească soluții de cooptare a forței de muncă din alte țări precum Vietnam sau Sri Lanka.

Totodată, furnizorii de materiale/echipamente doresc în prezent ca plățile să se facă în avans ceea ce duce la o blocare a cash-flow-ului companiilor de construcții.

Cât despre piața de construcții pe segmentul apă-canal, aceasta a devenit în prezent extrem de limitată, antreprenorii sunt în situația în care pot acoperi cheltuielile indirecte, dar și un profit de minim 15%, conform notei informative.

Ce se întâmplă pentru contractele de construcții de apă-canal

Contractul ”Rețele de apă și canalizare, stații de pompare, stații de pompare apă uzată în Bârlad” este unul dintre cele problematice. Aquavas SA Vaslui, autoritatea contractantă, nu se află la prima încercare de a atribui contractul, licitațiile anterioare neavând succes.

În urma dificultăților de implementare a mai multor proiecte, la nivelul POIM s-a constatat faptul că este necesară suplimentarea valorii estimate, astfel încât contractele de lucrări să poată fi atribuite și finalizate la termen. Mai exact, pentru proiectul în cauză, a fost nevoie de o suplimentare cu peste 28 milioane de lei, valoarea estimată actualizată a contractului fiind de 66.095.452 lei.

Totodată, ministrul Fondurilor Europene susține că proiectul tehnic nu este un motiv pentru care constructorii nu se înscriu la licitație, ci din contră. Proiectantul ar fi propus caracteristici pentru materiale și echipamente tehnic superioare, care să permită operatorului ca operarea și exploatarea după finalizarea proiectului să fie cât mai facile, cu cât mai puține intervenții, astfel încât și costurile să fie cât mai reduse pe parcursul exploatării acestor investiții.

 

 

 

Citiți și:

Mari proprietari de terenuri langa Bucuresti pregatesc documentatiile unor proiecte de investitii

Parcare cu cinci niveluri, in provincie

Cladire de birouri cu 10 niveluri, propusa in Capitala

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 5/iulie-august 2020

Un comentariu;

  1. Costel said:

    Statul trebuie sa price apa un lucru:nu poti sa faci investitii doar pe banii privatilor.,iar statul sa plateasca cand vrea si cum vrea. Am 2 contracte prin pndl si la nici unul nu se da avans, iar decontarea se face astfel:lucrez 2 luni si fac o situatie de lucrari pe care statul o plateste dupa alte 2-3 luni. Deci, lucrez 4-5 luni pe banii mei, iar statul plateste la acest interval de timp, iar pentru sectorul horeca-toti parlamentarii au pensiune si restaurant-achita subventii si somaj tehnic la timp si fara intarziere. Ce fel de stat si guvern e ala care in loc sa-si plateasca datoriile la termen, plateste subventii??? Alo, asociatii ale constructorilor, cunoasteti aceasta situatie?? Se intampla in Tara noastra la toate contractele.

Sus