Oferte locuri de munca top

Contract de peste 3 mld lei scos la licitație de CFR

CFR SA caută constructor pentru reabilitarea liniei de cale ferată Brașov – Simeria, componentă a Coridorului Rin – Dunăre, pe secțiunea Brașov – Sighișoara, subsecțiunile: 1. Brașov – Apata și 3. Cata – Sighișoara.

Contractul este estimat la peste 3,19 miliarde lei fără TVA și urmează să fie atribuit prin licitație publică, după criteriul prețului cel mai scăzut.

Lucrările de reabilitare au ca obiectiv circulația trenurilor de călători cu o viteză maximă de 160 km/h și a trenurilor de marfă cu o viteză maximă de 120 km/h.

Secțiunea Brașov – Sighișoara este împărțită în trei subsecțiuni, dintre care doar subsecțiunile 1 și 3 sunt supuse procedurii de licitație:

* Subsecțiunea 1: Cap X Brașov – Apata CapY (km 170 + 285,000 – km 208 + 088,954)

* Subsecțiunea 2: Apata CapY – Cap X Cata (km 208 + 088,954 – km 236 + 157,940)

* Subsecțiunea 3: Cap X Cata – Sighișoara Cap Y (km 236 + 157,940 + km 282 + 842)

În prezent, pe cele două subsecțiuni scoase la licitație se află 11 puncte de staționare, toate fiind centralizate electrodinamic (CED): 4 stații c.f, 7 halte de mișcare, 8 halte și halte comerciale. Pe traseu există două noduri principale de cale ferată și un tunel dublu, ce are o lungime de 660 m.

Proiectul de reabilitare a subsecțiunilor Brașov – Apata și Cata – Sighișoara vizează următoarele categorii de lucrări: terasamente linii C.F, consolidări, suprastructură, poduri și viaducte, podețe, tuneluri, pasaje superioare, drumuri, protecția mediului, linie de contact, protecția instalațiilor, energoalimentare, telecomunicații, fibră optică, sistem de informare a călătorilor, comunicații pentru semnalizare, supraveghere video, arhitectură, rezistență, instalații electrice, instalații sanitare, instalații termoventilație, apărări de mâluri, semnalizare, trafic feroviar.

Proiectul tehnic cuprinde caiete de sarcini, memorii tehnice, planșe și liste de cantități..

Perioada de execuție a lucrărilor este de 48 de luni, cărora li se adaugă alte 60 de luni, perioadă destinată pentru notificarea defecțiunilor.

Costurile pentru execuția lucrărilor se ridică la 2.790.620.838 lei fără TVA, în proces fiind incluse activități, precum:

* Organizarea de șantier și cheltuieli conexe organizării de șantier. Elaborarea proiectului și obținerea autorizației de construire pentru organizarea de șantier sunt în sarcina antreprenorului;

* Proiectarea tuturor detaliilor tehnologice/tehnice și de adaptare a proiectului tehnic la teren;

* Probe și teste tehnologice, instruirea și pregătirea personalului de exploatare;

Sumele provizionate se ridică la  398.388.162 lei fără TVA, din care:

* Proiectare și execuție relocări utilități care interferează cu lucrările: 20.667.863 lei (pct. 4.1.t. din Devizul General detaliat)

* Proiectare și execuție lucrări suplimentare generate de împărțirea în trei secțiuni a studiului de fezabilitate: 65.520.299 lei (Anexa la Studiul de Fezabilitate pentru împărțirea în trei secțiuni a tronsonului Brașov – Sighișoara pentru accesarea finanțării din CEF/MIE);

* Execuția lucrărilor aferente variantei Maierus (soluție impusă prin Acordul de Mediu privind modificarea traseului proiectat în zona Variantei Maierus), inclusiv dezvoltarea proiectului tehnic și a detaliilor de execuție: 312.200.000 lei;

Costurile pentru publicitate se ridică la 1.561.000 lei.

Valoarea aferentă cheltuielilor diverse și neprevăzute, calculată la un procent de 10% din valoarea estimată a lucrărilor fără sumele provizionate, este de 279.062.084 lei fără TVA. Acestea reprezintă cheltuieli incluse în structura de deviz al obiectivului de investiții potrivit prevederilor HG nr. 28/2008, iar utilizarea sumelor aferente acestora se realizează, în funcție de necesități, prin încheierea unui act adițional la contractul inițial.

Termenul de finalizare este de 108 luni, începând de la data atribuirii contractului.

Principalele modalități de finanțare sunt contribuția Comisiei Europene prin CEF (85%) – (Agreement No INEA I CEF I TRAN I M2014 I 1042049) și Bugetul de Stat (15%).

Sus