FORUM - CONSTRUCTORI 2018

Costul mediu de amenajare a birourilor, similar cu cel din strainatate

Costul mediu de amenajare a spațiilor de birouri din București este comparabil cu cel din alte orașe din Europa Centrală și de Sud-Est, potrivit unui studiu JLL realizat la nivelul EMEA.

Astfel, o companie plătește în Praga 530 de euro/mp, iar în Varșovia și Budapesta, costul ajunge la 500 euro/mp.

Costurile cresc însă în Europa de Vest, până la 880 de euro/mp în Londra, la 835 euro/mp în Frankfurt sau la 805 euro/mp în Amsterdam.

Spațiul de lucru pe care companiile îl oferă angajaților a devenit un element esențial.

Studii recente au demonstrate că mediul de lucru a devenit mai important în alegerea unui loc de muncă decât pachetul salarial.

Companiile sunt dipuse să aloce sume apreciabile în amenajarea spațiilor de muncă. Mai exact, companiile vor să aloce între 300 și 800  euro/mp, în funcție de proiect și de domeniul de activitate al beneficiarului, pentru amenajarea birourilor.

Bugetul pentru amenajarea spațiilor de birouri diferă în funcție de domeniul de activitate al chiriașilor. Cele mai mari bugete sunt alocate de companiile din domeniul IT&C.

Obligațiile privind investițiile în amenajarea birourilor pot fi diferite în funcție de termenii agreați în contractul de închiriere. În unele cazuri, proprietarii clădirilor de birouri își asumă aceste costuri, ceea ce se va reflecta în nivelul chiriei, în timp ce înalte situații, chiriașul este responsabil cu aceste cheltuieli.

La nivelul companiilor a apărut preocuparea înființării unui nou post de lucru, respectiv acela de director însărcinat cu fericirea angajaților.

”Angajații vor un spațiu care să-i inspire, să le permită munca în echipă, iar cerințele merg până la asigurarea unor zone dedicate pentru servicii medicale sau pentru relaxare, precum săli de siestă sau de meditație, săli de consultați imedicale – nutriționist, estetician etc”, reiese din studiul Future of the Work.

Înființarea unui post de manager însărcinat cu fericirea angajaților (Chief Happiness Officer) este dorită de 33% dintre angajații intervievați. Conform raportului, această ideea a stârnit reacții pozitive în mai multe țări și anume: India, SUA, Africa de Sud și China.

Angajații din Olanda, Japonia, Franța și Germania sunt cei care s-au dovedit mai puțin convinși de importanța unui asftel de manager.

 

cop1

 

 

Revista – Rasfoieste revista ARENA Constructiilor , editia septembrie (click aici)

TopJobs  –  Oferte locuri de munca in constructii (click aici)

Newsletter – Primesti gratuit stirile ARENA Constructiilor ! click aici!

Sus
Translate »