Oferte locuri de munca top

Cresteri salariale la Transporturi, contestate de presedinte si premier

Senatul a adoptat, într-un final, proiectul de Lege care ar crește salariile de bază ale personalului din Ministerul Transporturilor cu echivalentul a 16 clase de salarizare succesive. Inițial, numărul de clase ar fi fost de 23, dar cuantumul a fost micșorat după ce președintele Iohannis și fostul premier Cioloș și-au folosit mai toate „armele” legislative pentru a întoarce actul normativ în Parlament.

Totuși, mărirea de salariu nu se aplică personalului din structura cu rol de organism intermediar pentru Programul Operațional Infrastructură Mare și nici personalului din Direcția Generală Managementul Fondurilor Externe.

Un număr de 68 de voturi „pentru”, 17 voturi „împotrivă” și 8 abțineri a avut proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 68 din 2015 pentru aprobarea unor măsuri de gestionare a instrumentelor structurale din domeniul transporturilor.

Cu propunerea deputaților, s-ar fi ajuns la o creștere de 150%
În decembrie 2015, Guvernul Cioloș, proaspăt instalat la Palatul Victoria, lansa Ordonanța menționată și, odată cu adoptarea ei în ședință de guvern, depunea în Parlament proiectul de Lege pentru aprobarea efectivă a actului normativ. Cu toate că Executivul tehnocrat nu se bucura de prea multă susținere parlamentară, proiectul de Lege a trecut repede prin comisii și a primit votul senatorilor.

Mai departe, ajuns pe masa deputaților, actul normativ a suferit o mică modificare: parlamentarii doreau introducerea unui articol care să stipuleze majorarea salarială de 23 de clase de salarizare succesive pentru personalul din Transporturi. Astfel, în mai puțin de două luni, proiectul trecea și de Camera Deputaților, dar în versiune modificată.

Pe 1 iunie 2016, președintele Iohannis a cerut reexaminarea legii, pe motiv că anumite aspecte nu ar fi în acord cu legislația comunitară, astfel că aceasta s-a întors pe masa parlamentarilor.

Cu toate acestea, senatorii și deputații nu au operat prea multe modificări și au adoptat, din nou, proiectul de Lege.

La o lună distanță, pe 8 iulie 2016, Guvernul Cioloș sesiza Curtea Constituțională, cerere încununată cu succes, oprind astfel pentru moment traseul legislativ al proiectului.

Mai exact, prin această cerere, Executivul condus de Dacian Cioloș reclama majorarea salarială propusă de legiuitori, cu 57,5%, începând de la 1 septembrie 2016, pe motiv că: „începând cu luna august 2016, salariile de bază ale personalului încadrat pe funcții publice și contractuale din aparatul propriu al ministerelor, inclusiv Ministerul Transporturilor, se stabilesc, prin asmiliare, la nivelul de 70% din nivelul salariilor de bază aferente funcțiilor din cadrul Secretariatului General al Guvernului (…) Acordarea unei majorări salariale suplimentare doar pentru personalul din cadrul aparatului propriu al MT constituie, în opinia noastră, o măsură cu caracter discriminatoriu, care va genera din nou inechități între personalul din aparatul propriu al ministerului. Remarcăm că, prin aplicarea cumulată a prevederilor OUG nr. 20/2016 și ale amendamentului aprobat la proiectul de lege, rezultă că, în cursul acestui an, personalul din cadrul aparatului propriu al MT beneficiază de o majorare salarială de peste 150%, comparativ cu luna decembrie 2015.

Așadar, Parlamentul s-a văzut nevoit să pună textul de lege în acord cu decizia CCR și a ajuns, astfel, la cuantumul redus de 16 clase de salarizare succesive. Este de menționat că, între timp, actul normativ a primit un punct de vedere favorabil și din partea actualului Guvern, Executivul Grindeanu. Dacă proiectul de Lege va trece și de Camera Deputaților, nu mai există prea multe tehnici legislative prin care acesta ar putea să nu fie promulgat.

 

 

Revista Rasfoieste revista ARENA Constructiilor , editia mai 2017 (click aici)

TopJobs  –  Oferte locuri de munca in constructii (click aici)

NewsletterPrimesti gratuit stirile ARENA Constructiilor ! click aici!

 

Sus