Oferte locuri de munca top

Cum puteti obtine certificatele pentru situatii de urgenta

A intrat în vigoare modalitatea prin care pot obține certificate pentru situații de urgență operatorii economici a căror activitate este afectată de pandemia SARC-COV-2. (documentul este atașat la finalul articolului).

Astfel, Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri acordă, la cerere, solicitanților operatori economici, certificate de situație de urgență (CSU).

Certificatele de situație de urgență sunt emise în două forme:

  1. a) TIP 1 (albastru) – eliberat în forma prezentată în anexa 1, pentru solicitanții care cer acordarea acestuia în baza declarației pe propria răspundere emisă în forma prezentată în anexa nr. 3, din care rezultă întreruperea totală sau parțială a activității, ca urmare a deciziilor emise de autoritățile publice competente, potrivit legii, în perioada stării de urgență decretate;
  2. b) TIP 2 (galben) – eliberat în forma prezentată în anexa 2, pentru solicitanții care cer acordarea acestuia în baza declarației pe propria răspundere emisă în forma prezentată în anexa nr. 3, din care rezultă înregistrarea unei diminuări a încasărilor în luna martie 2020 cu un procent de minimum 25% față de media încasărilor din perioada ianuarie-februarie 2020.

Un solicitant poate cere eliberarea unui singur tip de certificat de urgență.

Cererea pentru eliberarea CSU se depune de solicitant, exclusiv electronic, prin intermediul platformei http://prevenire.gov.ro/, iar eliberarea certificatelor se va face automat, electronic, după validarea de către sistem a solicitării.

Ce documente trebuie depuse

Pentru obținerea certificatului de urgență TIP 1 sau TIP 2, solicitantul încarcă în platformă următoarele informații și documente:

  1. a) datele de identificare;
  2. b) declarația pe propria răspundere a reprezentantului legal, prin care acesta atestă că toate informațiile și documentele care stau la baza cererii pentru obținerea certificatului sunt conforme cu realitatea și respectă legislația în vigoare raportat la tipul de certificat solicitat, cu referire la închiderea totală sau parțială a activității sau la diminuarea încasărilor în cuantumul indicat.

În situația în care reprezentantul legal nu deține semnătură electronică, acesta poate semna olograf, urmând ca toate documentele încărcate în platforma http://prevenire.gov.ro (inclusiv declarația pe propria răspundere) să fie semnate electronic de către împuternicitul desemnat în acest sens.

Modelul declarației pe propria răspundere se postează de către Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri pe platforma http://prevenire.gov.ro. Aceasta va fi funcțională în termen de 5 zile de la publicarea ordinului în Monitorul Oficial.

 

Descărcați aici Ordinul nr. 791/2020 privind acordarea certificatelor de situații de urgență operatorilor economici a căror activitate este afectată în contextul pandemiei SARS-CoV-2

 

 

 

 

Citiți și:

Materiale de constructii comandate online si livrate la adresa

Viitoare cladire cu spatii tehnologice, cu 4200 mp scd

Peste 140 de unitati locative, in planul unui investitor local

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 1/martie 2020

 

 

 

Sus