Heidelberg Cement

Cumparatorii de imobiliare raman ”foarte atenti”

În primul semestru au fost făcute doar patru tranzacții imobiliare de peste 10 milioane de euro, iar peste 70% din volumul de 340 de milioane de euro a fost generat de doar două tranzacții (The Office și portofoliul de centre comerciale al Prime Kapital), susține JLL România.

Andrei Văcaru, Head of Capital Markets JLL România a declarat: ”Este adevărat că există un număr crescut de tranzacții în diverse stadii de negociere pe piața de investiții, care este posibil să ducă piața la cel mai mare volum de după 2014, spre 1,2 miliarde euro. Cu toate acestea, cumpărătorii rămân foarte atenți și procesele de due-diligence sunt foarte detaliate”.

Prima jumătate din 2019 a demonstrat că există lichiditate în orașele secundare pentru produse de calitate, instituționale, fapt susținut atât de cea mai mare tranzacție din acest interval de timp, respectiv vânzarea The Office din Cluj Napoca, cât și de faptul ca 70% din volumul total de investiții s-a îndreptat spre alte orașe decât Bucureștiul.

Peste jumătate din investițiile din primul semetru au vizat clădiri de birouri, tendință care este așteptată să continue și în perioada următoare, birourile rămânând în prezent cea mai lichidă clasa de active imobiliare.

În context regional, România și Cehia sunt sigurele țări care au înregistrat creșteri ale investițiilor, în condițiile în care în Polonia, Ungaria și Slovacia au fost consemnate scăderi.

În primele șase luni, piața de investiții din Europa Centrală și de Est a depășit 5,47 miliarde de euro și a fost dominată la fel ca și anii anteriori de Polonia și Cehia, care cumulează, în total, 80% din volumele investiționale.

Evoluția prețurilor

În ultimele 12 luni, în România prețurile pentru proprietăți industriale și de birouri au crescut, în vreme ce pentru retail au rămas la același nivel.

“Evoluția este în concordanță cu trendurile regionale si globale, unde apetitul investitorilor este în creștere pentru proiecte industriale și de logistică, în special datorită expansiunii comerțului electronic și implicit a spațiilor care deservesc retailerii din on-line, în vreme ce centrele comerciale tradiționale își pierd din atractivitate mai ales în cazul produselor secundare. De menționat de asemenea, că în contextul aparentei efervescențe din piață, există riscul ca spread-ul dintre așteptările de preț ale cumpărătorilor și ale vânzătorilor să crească în perioada următoare”, a comentat Andrei Văcaru.

 

 

Citiți și:

Oferte reevaluate intr-un proiect rutier de peste 170 mil lei

Au fost autorizate 5 blocuri cu cate 10 niveluri

Tarifele pentru manopera inca nu au crescut cat ar fi trebuit

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 5/ iul-aug 2019

 

 

Sus
Translate »