Oferte locuri de munca top

Deputatii AUR propun o lege pentru Autostrada Moldovei

Un proiect de lege a fost inițiat de către deputații AUR Lucian Puşcaşu și George Simion legat de Autostrada Moldova.

Denumită și Autostrada Unirii Principatelor Române, aceasta se află în construcție, dar nu are un termen de realizare definit, ceea ce înseamnă că realizarea ar putea fi amânată la infinit, după cum susțin cei doi inițiatori ai proiectului legislativ.

Aceștia au propus ca Parlamentul să aprobe obiectivul de investiții și finanțarea de la bugetul de stat, din credite externe și din fonduri europene.

Autostrada Moldovei (A7) va face legătura dintre București și Siret pe traseul Siret – Suceava – Dolhasca – Pașcani – Bacău – Focșani – Buzău – Ploiești – București.

Inițiatorii susțin că dacă nu se va interveni legislativ, Guvernul nu va aloca fonduri pentru îmbunătățirea infrastructurii rutiere din Moldova și Bucovina, aceste zone fiind condamnate la declin economic din cauza lipsei de conectivitate rutieră.

Inițiatorii proiectului legislativ au propus ca aceste prevederi să intre în vigoare de la 1 ianuarie 2022.

Termenul de execuție propus este de 3 ani de zile de la intrarea în vigoare a legii.

Traseul autostrăzii

Conform Master Planului General de Transport, autostrada ar urma să înceapă la Buzău, din Șoseaua Muntenia Expres, și să ducă spre nord la Focșani și Bacău, apoi mai departe în zona Roman – Pașcani (unde urmează să aibă un nod de legătură cu o altă autostradă aflată în plan, Autostrada Târgu Mureș – Iași) și apoi spre nord la Suceava și la granița cu Ucraina.

Porțiunea dintre granița cu Ucraina și Pașcani urmează să fie realizată ca drum expres, cea între Pașcani și Bacău, ca autostradă, iar porțiunea de la Bacău la Buzău va fi realizată ca drumul expres Ploiești – Bacău, împreună cu porțiunea Ploiești – Buzău.

Stadiul lucrărilor

Primul segment pentru care s-au contractat lucrările a fost Centura orașului Bacău. În 2015, în urma unei licitații publice, s-a semnat contractul de realizare a centurii, din care partea estică se suprapune peste autostrada A7.

În septembrie 2020 a fost dat în folosință brațul vestic, parte din Centura Bacău, ce asigură legătura drumului național DN11 în vestul orașului cu DN2 în sud, urmând a se continua până la viitoarea autostradă A7 după finalizarea obiectivului 1.

Un număr de 16 kilometri din Centura Bacăului, construiți la nivel de șosea de mare viteză, sunt dați în folosință de pe data de 2 decembrie 2020, fiind primii de acest fel în zonă.

Centura Bacăului are în total aproape 31 de kilometri. Din aceștia, 7 kilometri, între DN11 și DN2, au fost deja dați în exploatare, iar ceilalți vor fi inaugurați până pe 1 martie 2021.

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie-decembrie 2020

Sus