Oferte locuri de munca top

Drumul de legatura intre Centura Oradea si A3, discutat la Guvern

O importantă cale rutieră din Oradea se află astăzi pe ordinea de zi a ședinței de Guvern. Astfel, documentația tehnico-economică pentru proiectul ce va asigura legătura dintre Centura Oradea și Autostrada A3 urmează să fie aprobată azi de către autorități.

Valoarea estimată a acestui proiect se ridică la peste 153 milioane de euro.

Fiind vorba de un important nod rutier, în zona respectivă există un trafic rutier important de legătură între țara noastră şi vecina Ungaria prin Borş. De asemenea, la Oradea există și trafic rutier de tranzit de pe DN1 (Cluj-Napoca Huedin), DN 76 (Deva – Beiuş – Felix -Oradea) către Borş – Ungaria.

În plus, municipiul Oradea este străbătut și de traficul rutier rezultat de pe alte drumuri naţionale cum sunt: DN 19 (E671) Oradea – Satu Mare, DN 79 (E671) Arad – Oradea.

Lucrări Proiectate

Lungimea totală a traseului este de aproximativ 18.96 km. Începutul traseului drumului de legătură se suprapune cu actuala centură a municipiului Oradea pe o lungime de aproximativ 1 kilometru, pe Calea Sântandreiului până la actuală intersecție giratorie dintre Calea Sântandrei și Str. Ovidiu Densușianu.

Sfârșitul traseului este reprezentat prin amenajarea unui nod rutier la intersecția cu Autostrada A3, intersecție prevăzută cu bretele de acces, denivelată pentru evitarea punctelor de conflict a curenților de trafic de pe o arteră pe cealaltă.

Profil transversal

Stabilirea secțiunii transversale tip pentru drumul de legătură având în vedere specificațiile Caietului de sarcini, necesitatea satisfacerii unor debite de viteze de circulație ridicate în condiții de siguranță și confort conduc la următoarele elemente geometrice (în conformitate cu „Normele Tehnice privind proiectarea, construcția și modernizarea drumurilor” aprobate prin Ordinul Ministrului Transporturilor Nr.45/27.01.1998, pentru clasa tehnică II), ce definesc platforma profilului transversal tip :

* parte carosabilă 4 x 3,50 m

* separator fluxuri de circulatie 1,70 m

* acostamente  2 x 1,50 m din care:  benzi de încadrare  2 x 0,75 m, platforma  18,70 m, fâsie destinată amplasarii parapetelui 2 x 1.00 m

Lățimea totală a platformei între muchiile taluzelor este de 20.70 m.

Pe zona de suprapunere cu Drumul expres Arad – Oradea elementele geometrice ce definesc profilul transversal tip sunt conform Normativ AND 598-2013 – Normativ privind proiectarea drumurilor expres:

* parte carosabilă 4 x 3,50 m

* separator fluxuri de circulatie  3,00 m

* acostamente consolidate 2 x 2,25 m din care: benzi de încadrare  2 x 0,75 m,  platforma 21,50 m,  fâsie destinată amplasarii parapetelui    2 x 1.00 m

Lățimea totală a platformei între muchiile taluzelor este de 23,50 m.

 

Pentru mai multe detalii despre acest proiect, puteți accesa următorul link:  https://www.arenaconstruct.ro/cum-va-arata-un-drum-de-peste-153-mil-euro/

 

 

Citiți și:

Balbaiala autoritatilor incurca stabilirea tarifelor in constructii

Un mare dezvoltator va demara anul acesta doua proiecte rezidentiale

Cum merg vanzarile apartamentelor noi in judetul Ilfov

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 4/ iunie 2019

Sus