Heidelberg Cement

Drumuri construite cu grija fata de mediu, un pas deja facut de VIAROM in Romania

Centura Brasovului

 

Să construim responsabil, cu grijă față de mediul înconjurător înseamnă investiție în tehnologii de top, produse revoluționare și inovații care permit construcția și întreținerea drumurilor cu materiale reciclate și tratate corespunzător.

Încorporarea mixturilor asfaltice recuperate la construcția drumurilor oferă avantaje ecologice prin faptul că protejează resursele naturale, elimină problema transportului dinspre cariere spre lucrări (care înseamnă poluare si consum), precum și pe aceea a stocării materialelor care, ulterior, trebuie evacuate din șantier.

Avantajele pentru mediu, dar și pentru beneficiari (aceștia obțin calitate la un preț mai mic), încurajează folosirea tehnicilor de reciclare, economisirea materiilor prime și a energiei, precum și valorificarea co-produselor. Pe șantierele VIAROM ne dorim să folosim tot mai des reciclarea la rece în situ, dar acestea trebuie în primul rând să fie susținute prin proiecte tehnice care conțin acest procedeu.

 

Reciclarea la rece in situ a mixturilor asfaltice, economie maximă de energie

Pentru clienții care au nevoie de soluții simple, eficiente și economice de reabilitare a drumurilor, reciclarea la rece in situ a mixturilor asfaltice, poate fi varianta optimă. Datorită condițiilor de fabricare specifice reciclării la rece, consumul de energie este redus deoarece din proces este eliminată etapa de încălzire a materialelor.

Reciclarea constă în utilizarea integrală a materialului rezultat din frezarea îmbrăcămintei rutiere bituminoase existente, degradate, completarea cu agregate naturale și lianți de aport, omogenizarea, așternerea și compactarea mixturii reciclate rezultate cu ajutorul unor utilaje speciale.

Lucrările de reciclare se realizează cu adaos de lianți bituminoși (emulsie bituminoasă sau bitum spumat), cu lianți hidraulici (ex. ciment), cu sau fără adaos de agregate naturale.

Cu ajutorul lianților integrați, materialul reciclat atinge performanțe mecanice necesare pentru asigurarea unui un aport structural și obținerea durabilității. Utilizarea liantului hidraulic are drept scop asigurarea unei rezistențe imediate pe parcursul maturizării. Acesta produce ranforsarea structurală a drumului și îmbunătățește proprietățile mecanice ale mixturii.

Materialul rezultat, obținut în combinație cu cimentul, atinge o coeziune remarcabilă după numai 3 zile de tratament, respectiv un comportament excelent la trafic intens și, în special, la făgășuire.

Potrivit normativului AND 532:2003 Normativ privind reciclarea la rece a îmbrăcăminților rutiere), reciclarea la rece este destinată ranforsării, întreținerii și consolidării structurilor rutiere cu o stare tehnică corespunzătoare și se aplică pe drumuri de clasă tehnică II – V și pe străzi de categoria II – IV cu îmbracăminte bituminoasă.

Reciclarea la rece permite restaurarea caracteristicilor structurale ale unui drum degradat și constituie o alternativă față de ranforsărilor cu mixturi asfaltice clasice ale drumurilor.

Prezentare incintă malaxor

CIFRE CARE VORBESC

* Economisirea resurselor energetice și de agregate care ating în mod regulat 20% sau mai mult

* Până la 50% mai puține emisii de gaz cu efect de seră

* Atingerea unui modul de rigiditate de peste 5000 MPa după 28 zile și de peste 6000 MPa după 1 an de la terminarea lucrărilor.

*O cadență minimă de 3 500 mp/zi

 

O prezentare a procedeului reciclarea la cald în stații fixe va fi tema unui articol viitor.

Sus
Translate »