Oferte locuri de munca top

Fara hartii in gestionarea fondurilor europene

Începând din 1 iunie toți angajații Ministerului Fondurilor Europene și ai structurilor aflate în subordine au obligația de a folosi exclusiv sistemul digital și de a renunța la hârtii în interacțiunea pe care o vor avea cu beneficiarii finanțărilor. Aceasta conform unei Ordonanțe adoptată ieri în ședința de Guvern.

Ordonanța „Adio hârtii!” vine în scopul debirocratizării și transparentizării interacțiunii dintre beneficiarii fondurilor europene și autorități, creând cadrul legal pentru alinierea la Regulamentele Europene. „Am provocat o mică revoluție realizând ceea ce trebuia făcut încă din 2014, și anume să intrăm în normalitatea folosirii sistemului digital. De acum nu mai există cale de întoarcere la mecanismele greoaie pe care le urau atât de mult beneficiarii finanțărilor”, a spus ministrul Marcel Boloș.

Renunțarea la hârtii înseamnă pentru cei 29.495 de utilizatori ai sistemului MySMIS drumuri mai puține între Organismele Intermediare și Autoritățile de Management, folosirea documentelor cu formate predefinite și notificări în timp real asupra progresului proiectelor depuse.

Economia semnificativă de timp și transparența se referă în egală măsură și la funcționarii Ministerului Fondurilor Europene care pot automatiza operațiunile repetitive și chiar să scrie Ghidurile direct în sistem. Asigurarea pistelor de audit pentru toate fluxurile din ciclul de viață al proiectelor este un alt avantaj al implementării Ordonanței.

La nivelul Ministerului faptul că toate informațiile vor fi înregistrate electronic se traduce prin posibilitatea de a lua decizii rapide privind politica alocării fondurilor europene pe baza unei imagini de ansamblu.

De altfel, la adresa www.fonduri-ue.ro/statistici se pot vedea în premieră și transparent informații în timp real legate de absorbția fondurilor europene în România.

În data de 7 mai în sistemul informatic MySMIS erau 2.059.534 fișiere atașate, aproximativ 70% din spațiul de stocare fiind ocupat de documente tipărite, semnate, scanate și reintroduse de către beneficiari, ceea ce înseamnă timp și muncă irosite.

Prin introducerea obligativității folosirii semnăturii electronice presiunea asupra sistemului informatic compus din peste o sută de componente va scădea.

 

 

 

Citiți și:

Aproape 8 ha, in pregatire pentru realizarea unui parc retail

Cine va moderniza un drum de aproape 80 km

Viitor ansamblu industrial, cu aproape 15 mii mp sc

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 3/mai 2020

Sus