Oferte locuri de munca top

Ghid de concurenta pentru multinationale si IMM-uri

Atât corporațiile multinaționale, cât și întreprinderile mici ori mijlocii vor fi orientate în respectarea regulilor de concurență de un Ghid elaborat de Consiliul Concurenței.

Ghidul privind conformarea cu regulile de concurență a fost lansat în consultare publică de către Consiliul Concurenței. În acest sens, instituția așteaptă propuneri și sugestii până la data de 13 iulie.

Documentul explică modalitatea în care companiile pot realiza și implementa efectiv un program de conformare cu regulile de concurență. Un program de conformare este un set de reguli, aprobate de conducerea unei companii, reguli pe care angajații unei companii (nu doar cei din conducere) și orice alte persoane însărcinate cu reprezentarea intereselor acestora, trebuie să le respecte pentru a nu încălca legislația în domeniul concurenței.

Ghidul vine în sprijinul mediului de afaceri, susține Consiliul, prin evidențierea beneficiilor unui astfel de program de conformare, precum și a riscurilor încălcării legislației concurenței, adresându-se tuturor companiilor: corporații multinaționale sau întreprinderi mici ori mijlocii.

O atenție deosebită este acordată IMM-urilor, adaugă instituția, întrucât acestea dețin mai puține resurse ce pot fi folosite în scopul achiziționării de servicii de consultanță pentru realizarea unor programe de conformare.

Ghidul este structurat în șase capitole care prezintă atât aspecte de ordin general privind concurența (rolul concurenței, cadrul de reglementare, costuri ale neconformării), cât și elemente referitoare la crearea și implementarea efectivă a unui program de conformare.

Astfel, identificarea şi evaluarea riscurilor de implicare în practici anticoncurenţiale reprezintă primul pas în organizarea unui plan de conformare. Ghidul nu stabileşte un set unic de criterii şi nu impune un model limitativ pentru programul de conformare. Fiecare companie trebuie să aibă în vedere factori precum prezenţa geografică, obiectul de activitate, nivelul lanţului comercial unde activează, natura produsului/serviciului, condiţiile de piaţă, intensitatea interacţiunii cu ceilalţi concurenţi, relaţiile contractuale cu terţii sau specificul organizaţional.

Un program efectiv de conformare cuprinde atât elemente informative (manual de conformare, sesiuni de instruire/evaluare), cât şi proceduri specifice şi angajamente ferme, cu rolul de a impune norme de conduită menite să diminueze riscurile de angajare în practici anticoncurenţiale.

 

Descarcă aici Ghidul

 

 

 

 

 

 

Revista Rasfoieste revista ARENA Constructiilor , editia iunie 2017 (click aici)

TopJobs  –  Oferte locuri de munca in constructii (click aici)

NewsletterPrimesti gratuit stirile ARENA Constructiilor ! click aici!

Sus