Oferte locuri de munca top

Incepe proiectarea Autostrazii Ploiesti – Brasov

Astăzi a fost dat ordinul de începere pentru proiectarea tehnică a tronsonului Ploiești – Brașov din Autostrada București – Brașov. Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă a avut prima întâlnire oficială cu proiectantul autostrăzii.

Demersul de astăzi vine ca urmare a semnării în data de 12 februarie 2021, de către CNAIR cu Consitrans SRL a contractului pentru completarea/revizuirea studiului de fezabilitate și elaborarea proiectului tehnic privind Autostrada București – Brașov, tronson Ploiești – Brașov.

Studiul de fezabilitate are în vedere o analiză multicriterială a variantelor de traseu, un studiu de trafic pentru o perioadă de perspectivă de 30 de ani și investigații de teren (geotehnice, hidrologice, topografice, arheologice etc.).

Cătălin Drulă a declarat: “Ne dorim soluții moderne, cu tuneluri (Bușteni + Sinaia), soluții prietenoase cu turismul și mediul. Conform contractului, una dintre primele etape este pregătirea studiilor de trafic: modelarea traficului, a fluxurilor de circulație, prognoza de trafic și finalizarea acestui capitol. În paralel se desfășoară studiul alternativelor de traseu cu schițe, sisteme rutiere proiectate, scurgerea apelor și identificarea constrângerilor de pe fiecare opțiune. După o etapă de consultare publică se aprobă traseul final. Studiile contractate sunt cele hidrologice, hidraulice și geotehnice – un capitol foarte important pentru orice construcție pe care o vrem executată fără probleme în teren. […] Pe sectoarele critice, unde – știm cu toții – traficul este infernal (centurile de la Comarnic și Bușteni) și pe Ploiești – Comarnic, am cerut proiectantului din nou ca documentația să fie livrată în avans”,

Contractul va cuprinde și o evaluare a impactului asupra mediului, o analiză cost-beneficiu și realizarea unui model financiar al proiectului.

”Dacă timp de 30 de ani au fost stabilite termene ce nu au fost respectate, astăzi suntem în situația în care nu ne mai permitem să pierdem niciun moment. Numai așa vom putea să ducem la capăt proiecte precum cel de astăzi, iar românii să aibă infrastructura pe care o merită. Am cerut antreprenorului o mobilizare exemplară și să dea dovadă de mult profesionalism. Să ne dea livrabile permanent și să aibă un bun dialog cu autoritățile locale. O să fie un proiect transparent unde toată lumea o să știe, la zi, stadiul implementării”, a subliniat ministrul.

 

Drumari: Facilitatile fiscale si protectia sociala reduc penuria de muncitori

 

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 1/martie 2021

3 Comentarii

  1. MR SILVIU CARABA said:

    Fabrici,inteprinderi,eoliene si hidrocentrale cind veti face ? Noi le asteptam de aproape 30 de ani …. Altfel din ce ar putea creste economia tarii daca nu din asa ceva ….. Sau credeti ca ajuta vre-o autostrada la cresterea economiei ??????????

  2. Anonim said:

    Cind va continua finalizarea barajului de la Bâsca, Cireșu,, Covasna pentru a nu mai fi inundații?

  3. Mircea said:

    Ministru dus de capastru:ce tot repetă el:cel mai dificil pe V. Prahovei sunt Centurile Comarnic, Busteni și Ploiesti-Comarnic. El nu stie că traficul se blochează efectiv la Comarnic și până la Predeal. Pai nu, a fostlamurit de CN fâs si constructor că aici pe câmpie Ploiesti Breaza e os de ros, cale liberă, fără piloni, tunele viaducte. Așa au inceput si București – Brasov, pe câmpie in loc de Comarnic-Predeal. Să vezi raportări, km, procente, bla, bla.
    Întrați fratilorcu toată forța pe Comarnic-Predeal ca oricum nu terminați in zece ani;sau dați altui constructor. Faceți Ploiesti-Nistoresti si ambuteiajele se ammlifica. L-ați aburit si pe acest ministru. Deci, cum ati programat, zece ani Comarnic-Predeal e puțin. Să nu fie așa!

Sus