Oferte locuri de munca top

Infrastructura de transport – ”prioritate nationala”

Investițiile în infrastructura de transport reprezintă, în viziunea Guvernului PNL- PSD-UDMR, o ”prioritate națională”.

Ca urmare, proiectul programului de guvernare prevede că se va acționa pe trei direcții pentru a obține un mix care să asigure necesarul de finanțare:

* alocarea, în medie, a 2% din PIB pentru infrastructura de transport până în 2030;

* utilizarea fondurilor externe nerambursabile (P.O.I.M. , C.E.F. , P.O.T. , P.N.R.R. );

* antrenarea de fonduri rambursabile, fonduri de tip P.P.P.  sau împrumuturi I.F.I.

Obiectivele pe termen mediu privind infrastructra de trnasport, incluse în varianta draft a programului de guvernare, includ:

  • Finalizarea secțiunilor în implementare din coridoarele principale;
  • Lansarea contractelor de proiectare și execuție lucrări pentru toate secțiunile aferente principalelor coridoare de conectivitate;
  • Introducerea la finanțare a trenurilor metropolitane (de exemplu, București, Cluj-Napoca, Timișoara), respectiv a trenurilor de lucru;
  • Extinderea rețelei naționale de metrou la nivelul municipiului București și dezvoltarea unei rețele de metrou la Cluj-Napoca.

Dintre măsurile privind capacitatea administrativă avute în vedere de noua alianță politică amintim elaborarea unei Cărți albastre (Blue book) pe modelul utilizat în alte state membre. Aceasta ar urma să completeze legislația privind elaborarea documentațiilor tehnico-economice, dar să reprezinte în același timp un ghid practic pentru realizarea etapelor importante din pregătirea proiectelor și să asigure corelarea între acestea, fără a se ignora niciuna dintre etapele de pregătire.

O altă măsură menționată în proiectul programului de guvernare este constituirea în cadrul principalilor beneficiari de infrastructură de transport a unor divizii de ingineri proiectanți capabili să analizeze critic documentațiile de pregătire realizate prin asistență externă, dar și să corecteze acolo unde este necesar documentațiile tehnice.

Un obiectiv principal pentru perioada 2021 – 2024 îl reprezintă crearea cadrului legislativ în vederea realizării unui Registru Național al Utilajelor de Construcții.

Astfel, toate utilajele constructorilor sau terților să fie înregistrate iar în momentul semnării la o licitație să fie blocate în registru, fără a mai avea posibilitatea de a participa la alte lucrări decât la cele pentru care au fost înregistrate.

Totodată, va fi creat cadrul legal pentru constituirea unei platforme în cadrul site-ului Ministerului Transporturilor (MT) cât și în al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), în vederea monitorizării active a șantierelor.

Transportul Feroviar

Noua alianță politică și-a propus să dezvolte infrastructura feroviară aferentă zonelor metropolitane, prin încheierea de acorduri de parteneriate cu administrațiile publice locale în marile centre urbane din țară, de exemplu: București, Cluj, Constanța, Brașov, Timișoara, Iași, Oradea, Sibiu.

De asemenea, ar urma să fie dezvoltată infrastructura feroviară aferentă zonei metropolitane a Municipiului București, prin modernizarea Inelului Feroviar București, a Complexului Feroviar București (Gara de Nord și a stației de cale ferată București Nord), conexiunea cu modurile de transport urban și periurban, realizând astfel integrarea nodurilor urbane rețeaua feroviară.

Al obiectiv vizează construirea conexiunilor feroviare la aeroporturile internaționale (Brașov, Sibiu, Oradea, Timișoara, Cluj -Napoca și Constanța).

 

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/ noiembrie-decembrie 2021

Sus