Oferte locuri de munca top

Investitie de un miliard de euro pentru obiectiv de interes national

La peste 1 miliard de euro se ridică valoarea prevăzută în documentația tehnico- economică a unui obiectiv de investiții de interes național și utilitate publică, așa cum a reieșit din avizul Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe emis la finele lunii trecute.

Programul strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Internațional Henri Coandă-București constă, în principal, în construirea unui nou terminal de pasageri și a infrastructurii aeroportuare asociată acestuia. Proiectul urmează să fie aprobat prin Hotărâre de Guvern.

Valoarea obiectivului de investiții este 4.752.181 mii lei, inclusiv TVA, echivalentul a 1.022.656 mii Euro (la cursul BNR din 20 noiembrie 2017, 1 euro = 4,6469 lei).

Principalele lucrări care se vor realiza în principal în zona dintre cele două piste existente includ construirea unui nou terminal de pasageri, capabil să acomodeze traficul de pasageri existent și prognozat, noi căi de rulare și platforme pentru aeronave și infrastructura aeroportuară asociată acestora. Totodată, în zona de est se va dezvolta infrastructură nouă de acces la aeroport, dar și alte infrastructuri adiacente activității aeroportuare.

Până la acest moment, a fost aprobat Planul Urbanistic Zonal și au început demersurile pentru elaborarea studiului de fezabilitate.

Mai exact, în cadrul acestui proiect vor avea loc următoarele lucrări:

Terminal

Un nou terminal de pasageri se va construi și pune în funcțiune în zona de dezvoltare. Această infrastructură aeroportuară nouă, modernă, care va îngloba ultimele tehnologii și va oferi un nivel superior de servicii, va permite consolidarea poziției României pe piața aviatică din zona Europei Centrale și de Est, înscriindu-ne, astfel, în trendul dezvoltărilor infrastructurilor aeroportuare din zonă, susțin guvernanții.

Platformă şi sistem de căi de rulare

În concordanţă cu etapele de  realizare a noului terminal, sistemul suprafeţelor de mişcare se va extinde modular, printr-o platformă centrală, care deserveşte ambele terminale pe o perioadă intermediară şi o altă platformă situată lângă terminalul nou-construit. După centralizarea operaţiunilor în partea de est, suprafaţa platformelor se va extinde corespunzător. Noi căi de rulare de degajare rapidă sunt planificate pentru a permite ieşirea rapidă a aeronavelor de pe pistă. Noua platformă este conectată la cele două piste prin noi căi de rulare duble.

Accesul în zona publică

Se va construi un drum de acces la zonele comerciale din faţa terminalului, la zona tehnică şi cea cargo din partea de nord şi la parcul high tech. De asemenea, este prevăzută construirea unui drum în zona publică şi în cea operaţională, care să facă legătura între cele două terminale. Compania Națională Aeroporturi București este responsabilă pentru asigurarea infrastructurii de bază (drumuri, utilităţi) în limitele perimetrale acoperite de Programul strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Internațional Henri Coandă-București.

Cargo

S-a rezervat o suprafață dedicată în partea de nord pentru un eventual integrator cargo. Compania Națională Aeroporturi București va asigura infrastructura de bază cum sunt utilităţile şi un sistem de drumuri principale. Astfel, un integrator cargo va construi infrastructura suplimentară necesară în zona de operaţiuni aeriene ca de exemplu căi de rulare şi facilităţile cargo din fonduri proprii. La nord de zona integratorului cargo este prevăzută o zonă tehnică pentru companiile de expediție mărfuri, servicii vamale și alte servicii legate de transportul marfă.

Parc high tech

La sud-est de zona noului terminal va fi amplasat un parc tehnologic – high tech. Pentru funcționalitatea acestuia, va fi necesar încă un drum de acces către noua zonă. Parcul high tech este planificat a fi dezvoltat modular. Compania Națională Aeroporturi București va asigura infrastructura de bază, care va include utilităţi şi sistem de drumuri. Nu vor fi necesare investiții adiționale din partea CNAB, deoarece dezvoltarea imobiliară şi comercială va fi realizată de viitori dezvoltatori şi concesionari.

 

Descărcați aici Indicatorii tehnico-economici pentru obiectiv:

 

 

 

 

 

 

 

Cititi revista ARENA Constructiilor nr 4/ iunie 2018

Sus