Oferte locuri de munca top

Lucrari urgentate pentru drumul de legatura la Podul peste Dunare de la Braila

În programul de execuție a lucrărilor se ține cont de urgentarea finalizării drumurilor de acces astfel încât podul suspendat peste Dunăre de la Brăila să poată fi funcțional la momentul finalizării.

Stadiul lucrărilor de realizare a Podului peste Dunăre de la Brăila a avansat destul de mult până în acest moment, însă s-au înregistrat deja întârzieri în ceea ce privește realizarea drumurilor de legătură, precum se arată într-o notă informativă a Ministerului Transporturilor.

De stadiul îndeplinirii termenelor de execuție a acestor drumuri depinde darea în folosință a podului.

Autorizația de construire pentru două secțiuni de drum a fost obținută în luna martie 2021, pentru tronsoanele:

* Mal Brăila, între km 2+560 km 4+150;

* Mal Jijila, între km 11+980 – km 16+450.

Mai apoi, în data de 28 mai 2021, a fost emisă autorizația de construire pentru 15,17 km din drumurile de legătură cu Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila.

Astfel, antreprenorul are autorizație de construire pentru realizarea întregului proiect în lungime de 23,46 km.

Termenul estimat pentru finalizarea lucrărilor aferente secțiunii de pod suspendat este decembrie 2022, iar termenul preconizat pentru finalizarea întregului proiect este anul 2023.

La sfârșitul anului viitor, podul urmează să devină operațional împreună cu 10km din drumurile de legătură, respectiv relația Brăila – DN22 (Smârdan – Măcin), astfel încât podul să poată fi deschis traficului din prima zi.

Podul suspendat va avea o lungime totală de de 1.974,30 m, o deschidere centrală de 1.120 metri și două deschideri laterale de 489,65 si 364,65 metri.

Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legatură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării.

Calea pe pod va avea 22 metri şi va fi alcătuită din 4 benzi de circulaţie de câte 3,50 m laţime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m lăţime, două acostamente de 1,50 m lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3,00 m.

La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având laţimi de câte 2,80 m fiecare.

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 6/septembrie 2021

 

Sus