Erdbewegung-Osteuropa

Mari proiecte de cale ferata, cu documentatii uitate in sertare

Cu toate că aveau semnate contractele prin care li se asigura finanțare, documentațiile pentru mari proiecte de cale ferată au fost uitate în sertarele unor funcționari publici.

Astfel, mai multe proiecte pentru reabilitarea și modernizarea tronsoanelor de căi ferate au avut probleme în etapa de implementare și întârzieri foarte mari. Aceasta conform concluziilor Corpului de Control al Primului-Ministru, în urma acțiunii de control asupra proiectelor de căi ferate.

În cadrul programului Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), nu au fost respectate termenele pentru mai multe proiecte ce vizau reabilitarea liniei de cale ferată sau realizarea/revizuirea de studii de fezabilitate:

Proiectul de realizare a studiului de fezabilitate pentru modernizarea liniei de cale ferată Predeal – Brașov

Licitația a fost lansată în noiembrie 2018, cu o întârziere de circa 10 luni, raportat la termenul asumat în contractul de finanțare din data de anul 2017.

Până la data de 1 octombrie 2019 nu a fost încheiat contractul de servicii pentru realizarea studiului de fezabilitate Predeal – Brașov, iar termenul asumat în cadrul contractului de finanțare este de 15.05.2018, astfel implementarea proiectului înregistrează o întârziere de 16,5 luni.

Data finalizării proiectului conform contractului de finanțare este 30 aprilie 2020, așadar s-a constata faptul că nu este posibilă implementarea acestui proiect în termenul asumat.

Proiectul de realizare a studiului de fezabilitate pentru modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța

Licitația a fost lansată în noiembrie 2018, cu o întârziere de circa 9 luni, raportat la prevederile asumate în contractul de finanțare din 26 octombrie 2017. Inclusiv contractul de servicii a fost încheiat cu întârziere, după circa 15 luni față de termenul inițial.

Finalizarea proiectului a fost prevăzută la 31 decembrie 2019, ceea nu a fost posibil din cauza întârzierilor.

Reabilitarea liniei de cale ferata Brașov –Simeria pentru circulația cu viteza maximă de 160 km/h; Secțiunea: Brașov -Sighișoara. Subsecțiuni: 1. Brașov –Apața și 3. Cața –Sighișoara:

CFR SA nu a realizat la timp documentațiile necesare promovării proiectului de hotărâre de Guvern privind aprobarea amplasamentului și a declanșării procedurii de expropriere a imobilelor proprietate privată, astfel că Hotărârea Guvernului a fost adoptată la aproape 3 din ani față de termenul asumat în contractul de finanțare din 2015.

Deși exproprierile trebuiau finalizate la data de 1 septembrie 2017, acestea nu se finalizaseră până la data de 1 octombrie 2019, fiind înregistrată o întârziere de circa 2 ani față de termenul asumat.

Licitația a întârziat 13 luni și termenul asumat pentru încheierea contractului

Proiectul trebuia să fie gata la data de 31 decembrie 2020.

Reabilitarea liniei de cale ferată Brașov – Sighișoara, secțiunea Apața – Cața

CFR SA nu a realizat la timp documentațiile necesare promovării proiectului de hotărâre de Guvern privind aprobarea amplasamentului și a declanșării procedurii de expropriere a imobilelor proprietate privată. Exproprierile nu au fost finalizate la timp, înregistrând o întârziere de 9 luni.

Până la data de 1 octombrie 2019 nu a fost încheiat contractul de supervizare a lucrărilor, fiind depășit termenul asumat în contractul de finanțare cu 2 ani și 3 luni.

Licitația a fost lansată cu 8 luni peste prevederile asumate în contractul de finanțare.

Având în vedere faptul că, până la data de 1 octombrie 2019, nu a fost încheiat contractul de execuție a lucrărilor (care are o durată de 48 luni potrivit anunțului de participare), s-a constată faptul că nu este posibilă implementarea acestui proiect în termenul asumat în contractul de finanțare, respectiv data de 31 decembrie 2020.

Modernizarea liniei de cale ferată București Nord –Aeroport Internațional Henri Coandă București

Inițial, proiectul era programat să fie realizat în perioada 1 ianuarie 2010 – 31 decembrie 2011.

În perioada martie 2017 – februarie 2018 au existat 7 respingeri din parte ANAP cu privire la documentația de atribuire având ca obiect „Revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru modernizarea liniei de cale ferată București Nord –Aeroport Internațional Henri Coandă București”.

În anumite cazuri, CFR SA a depășit termenul de 15 zile prevăzut pentru reîncărcarea documentației în SEAP, fapt ce a determinat întârzierea lansării licitației cu aproximativ un an.

Publicarea anunțului de participare a fost amânată cu aproximativ 370 de zile de la transmiterea inițială spre validare a documentației de atribuire.

La data publicării în SEAP a anunțurilor de participare din ianuarie și februarie 2019 nu era aprobată valoarea totală estimativă aferentă acestui obiectiv de investiții de către Guvernul României.

Potrivit contractului sectorial termenul de finalizare a lucrărilor la calea ferată București Nord – Aeroport Internațional Henri Coandă București este 21 august 2020.

 

 

 

Citiți și:

Viitor centru comercial, in provincie

Lucrari rutiere de aproape 4 mil euro in Bucuresti

Teren intravilan de 9 mii mp, pregatit pentru dezvoltari imobiliare

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 3/mai 2020

Sus
Translate »