Studiul de prefezabilitate pentru Magistrala I de metrou și trenul metropolitan din județul Cluj îndeplinește condițiile de aprobare, având avizul Ministerului Transporturilor privind necesitatea și oportunitatea efectuării cheltuielilor.
Aceasta este una dintre concluziile ședinței de ieri a Consiliului interministerial de avizare lucrări publice de interes național.
Membrii consiliului consideră că, la această fază de elaborare a documentației tehnico-economice (studiu de prefezabilitate), avizul este suficient pentru promovarea Hotărârii de Guvern de aprobare a Notei de fundamentare privind necesitatea și oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiții.
Investiția, în valoare totală estimată de 5.669.949.835 lei, va fi finanțată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, fonduri europene nerambursabile și rambursabile prin Planul Național de Relansare și Reziliență 2021-2027, de la bugetul de stat prin bugetul de credite al Ministerului Transporturilor, precum și din alocații de la bugetul local, prin UAT municipiul Cluj-Napoca și UAT comuna Florești și alte surse legal constituite; obiectivul va avea o lungime de 14,40 km și 14 stații.
De asemenea, a fost avizat Studiul de fezabilitate pentru obiectivul de investiții „Reabilitarea și modernizarea infrastructurii de transport naval în porturile din afara rețelei TEN-T – Port Corabia”. Proiectul are o valoare estimată la 146.168.393 mii lei (fonduri externe nerambursabile asigurate prin POIM – 85%).
Pproiectul prevede realizarea de cheuri modernizate, volume dragaje, drum în incinta portuară, 5 poduri de descărcare, o intersecție giratorie și un punct de control frontieră cu parcări.
Totodată, a fost avizat Studiul de fezabilitate pentru obiectivul de investiții „Varianta de ocolire Giurgiu, cu o lungime de 12,068 km, 7 poduri, pasaje, structuri casetate, 4 intersecții la nivel tip giratorii și două parcări; obiectivul, în valoare de 407.532.000 lei, va fi finanțat din fonduri externe nerambursabile (fonduri de coeziune – 85%), de la bugetul de stat, prin bugetul MTIC.
De asemenea, a fost avizat Studiul de fezabilitate pentru obiectivul de investiții „Pod peste Tisa în zona Teplița din Sighetu Marmației, cu o lungime de 1,2 km și o valoare de 168.726.000 lei, finanțat din fonduri externe nerambursabile (POIM – 85%), de la bugetul de stat prin bugetul MTIC, situat de o parte și de alta a râului Tisa, între DN 18 în România și H 09 în Ucraina; proiectul prevede și realizarea unor poduri paralele, câte unul
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie-decembrie 2020