Oferte locuri de munca top

Ministrul Cuc, in razboi cu antreprenori spanioli

Constructorii spanioli ai lotului 3 al autostrăzii Lugoj – Deva vor avea ”un termen rezonabil pentru remedierea problemelor identificate acolo”, a declarat ieri ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc. Acesta a menționat că în caz contrar ”cu siguranţă se va intra într-o procedură de reziliere a contractului” iar CNAIR va prelua proiectul și va face lucrările ce pot fi făcute şi sub trafic.

Construirea Lotului 3 al autostrăzii Lugoj – Deva a fost atribuită asocierii formată din firmele Teloxim Con SRL – Comsa SA – Aldesa Construcciones SA- Arcadis Eurometudes SA.

Deja CNAIR a emis o factură cu penalităţi în valoare de 73 de milioane de lei pentru constructorii spanioli. Iar, ministrul Cuc a avertizat că vor fi şi alte penalităţi dacă nu se vor remedia deficienţele constatate.

În plus, CESTRIN va preleva probe din materialele puse în operă pe lotul 3, întrucât pe anexa de la fişa de recepţie sunt anumite neconformităţi. Compania de Autostrăzi va da un termen de remediere pentru problemele identificate iar dacă nu se vor face aceste remedieri, se va intra în procedura de reziliere a contractului.

Răzvan Cuc a declarat: ”Este un antreprenor care a avut probleme în execuţie la această autostradă. Au fost probleme pe acest lot, nu putem risca să avem un Sibiu – Orăştie din nou”.

În urmă cu două săptămâni, CNAIR a înaintat un act adiţional către constructorii spanioli pentru a cere prelungirea termenului de garanţie de la 4 ani la 10 ani. Acest lucru s-a mai întâmplat şi în cazul lotului 2 de la Lugoj – Deva, în 2017, unde, la fel, au fost anumite probleme.

Încercând să forțeze CNAIR să renunțe la prelungirea termenului de garanție, firma spaniolă nu a vrut să facă recepţia la porţiunea care, practic, permite descărcarea din lotul 4. Ca urmare, nu a putut fi deschisă circulația pe lotul 4 care este finalizat.

”După ce o să am o discuţie şi cu constructorul de pe lotul 3, o să vedem dacă îşi menţine poziţia. CNAIR mai are facturi de plătit către lotul 3. Noi avem garanţia depusă şi care poate fi executată oricând şi oricum va fi reţinută în condiţiile în care se reziliază contractul. Şi pe mine m-a mirat ritmul accelerat de plată către acest antreprenor. Adică, cum emitea o factură, cum se plătea imediat”, a declarat ministrul Cuc.

În plus, Răzvan Cuc spune că pentru constructorul spaniol a mai fost emisă, în urmă cu doi ani, o factură de penalități pentru întârzieri, în valoare de 73 milioane lei. Aceste penalități nu au mai fost aplicate, iar ministrul vrea să vadă de ce nu au fost plătite.

CNAIR a început, luni, recepţia lucrărilor la lotul 4 al autostrăzii Lugoj – Deva, delimitat între nodul rutier Şoimuş de lângă Deva şi localitatea Ilia, pe o lungime de 22 de kilometri. Însă, acest lot nu poate fi dat în circulaţie pentru că bretelele rutiere care ar fi permis descărcarea traficului se află pe lotul 3 al autostrăzii, unde recepţia nu a putut fi făcută din cauza unor deficienţe identificate.

Ministrul Cuc a transmis: ”Nu! Ori, acceptă condiţiile statului român, care sunt de bun simţ şi nu exagerăm cu nimic, în condiţiile în care ştiţi foarte bine că termenul de implementare a proiectului a fost depăşit, ori, dacă nu, îl reziliem, îl punem noi în trafic şi facem noi lucrările care sunt ca rest de executat. ”

După ce CNAIR va prelua lotul 3 va deschide circulației ambele loturi.

Constructorul spaniol a cerut, săptămâna trecută, de două ori recepţia finală a lucrărilor pe lotul 3, dar CNAIR susține că nu sunt finalizate lucrările. ”Nu putem să omitem că sunt anumite probleme şi să închidem ochii. Dacă cineva încearcă să ocolească sau să vină cu o formă de presiune «ori semnezi, ori nu dau în trafic», atunci vreau să mergem pe calea legală şi facem lucrările aşa cum trebuie. Nu cedez la şantaje de 2 lei! Ori faci lucruri de calitate, ori pleci acasă cu certificat negativ constatator, cu penalităţi aşa cum trebuie”, afirmă ministrul Răzvan Cuc.

 

 

 

Citiți și:

Viitor ansamblu rezidential cu peste 660 de apartamente

Trei porturi vor fi modernizate cu circa 60 mil euro

Proiect rezidential cu mai multe corpuri de cladire, pregatit in provincie

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 5/ iul-aug 2019

Sus