Regulamentul de avizare, recepție și înscriere în evidențele de cadastru și carte funciară a fost modificat printr-un ordin al directorului general al Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară.
Ordinul nr. 423.din 26 iunie 2018, publicat în Monitorul Oficial, stabilește că:
* Extrasul de carte funciară pentru informare se eliberează la solicitarea oricărei persoane, pentru a face cunoscută situația cadastral-juridică a imobilului la momentul întocmirii acestuia.
* Eliberarea se poate efectua și online, extrasul fiind valabil exclusiv în mediul electronic ca urmare a generării automate de către sistemul informatic integrat de cadastru și carte funciară și semnării cu semnătură electronică pe baza unui certificat calificat.
* Valabilitatea poate fi extinsă și în forma fizică a documentului, fără semnătură olografă, cu acceptul expres sau procedural al instituției publice ori entității care a solicitat prezentarea acestui extras.
*Verificarea corectitudinii și realității informațiilor conținute de document se poate face la adresa www.ancpi.ro/verificare, folosind codul de verificare online disponibil în antet. Codul de verificare este valabil 30 de zile calendaristice de la momentul generării documentului.
* Extrasul de carte funciară generat prin sistemul informatic integrat al ANCPI conține informațiile din cartea funciară active la data generării.
* Serviciile care sunt înregistrate online se furnizează de îndată, dacă informația este disponibilă în mediul electronic
Cum se poate proceda cand primaria pe a carei UAT se afla imobilul (terenul) ,profitand de neputinta taranilor,refuza sa furnizeze orice informatie referitoare la numarul din cartea funciara a localitatii si numarul cadastral alocat „imobilului” indicat de proprietar cu denumirea cumoscuta si inscrisa in RA si pe care nu este eliberat un TP ,desi exist doc.ce fac dovada proprietatii?