Oferte locuri de munca top

Motivul anularii unui contract rutier de peste 122 mil euro

Anularea la nici două săptămâni după semnare a contractului de peste 122 milioane euro pentru lărgirea la patru benzi a DN71 Bâldana – Târgoviște este explicată de politicieni în funcție de culoarea lor politică.

Pe de o parte, ministrul USR spune că vrea să schimbe proiectul. În locul celui de lărgire la patru benzi a drumului existent ar vrea să fie făcut un drum expres, realizat de la zero, de 60 de km și care să ocolească toate localitățile de pe traseu.

„Am susținut dintotdeauna că nu mai putem avea în România soluții de anii ’50-’60 în anul 2021. Pentru rutele aglomerate, drumurile naționale aglomerate, soluția nu mai este să lărgim aceste drumuri la patru benzi prin mijlocul satelor. Se poate construi la costuri mai mici și mai rapid făcând drumuri expres în afara localităților. Mă refer mai ales la zona de șes”, a spus ministrul Cătălin Drulă intr-o conferință de presă.

„Este șes, este loc, nu are problemele pe care îl avea proiectul de lărgire. Lungimea estimată este de 60 de kilometri și un cost estimat un pic peste 200 de milioane de euro. Cred că legătura dintre București și Târgoviște merită un drum modern. Dacă facem un drum de anii ’50, de anii ’50 va rămâne zeci de ani de-acum încolo. Ne vom lua un scurt răgaz să facem un caiet de sarcini mult mai bun decât ce s-a făcut până acum”, a mai spus Drulă.

Pe de altă parte, Răzvan Cuc, fost ministru PSD al Transporturilor, acuză că reziliind contractul unei firme românești, ministrul a săvârșit ”un abuz grosolan” în ”lupta sa împotriva capitalului românesc”.  El spune că firma din județul Neamț a câștigat, perfect legal, o licitație. A îndeplinit toate condițiile, are experiență, expertiză, utilaje, oameni. A construit mii de km de drumuri. A plătit milioane de lei taxe și impozite.

Motivul anulării precizat de Ministerul Transporturilor în comunicatul de presă a fost neconstituirea în termen de 5 zile lucrătoare de la data semnării contractului (30 decembrie 2020) a Garanției de Bună Execuție.
Referitor la acest motiv, Răzvan Cuc spune că ”Dl. Drulă știe cu siguranță că, de-a lungul anului 2020, contractele aflate în atribuire au urmat același parcurs: între semnarea propriu-zisă a contractului și înregistrarea sa la CNAIR trecea o lună și jumătate, chiar două. Motivul este extrem de simplu: pentru ca firmele să poată strânge și depune sumele de bani care reprezintă garanțiile de bună execuție. Sunt sume foarte mari, ele se pun la dispoziția beneficiarului, iar până nu ești sigur că ai câștigat, nu le poți disponibiliza. Doar marile companii străine pot dispune de asemenea sume în timp record.”

Ministrul Drulă a anunțat că trimite Corpul de Control să verifice contractul. Controlul urma să înceapă pe 18 ianuarie, dar contractul a fost reziliat pe 14 ianuarie.

Asocierea de firme condusă de firma Aqua Parc a depus singura ofertă din cadrul licitației organizată de CNAIR pentru atribuirea contractului de modernizare a DN71 Bâldana – Târgoviște.

În vara anului trecut, Cătălin Drulă, pe atunci deputat in Parlamentul României, a afirmat public că este o „bătaie de joc enormă pe drumul București (Bâldana) – Târgoviște – Sinaia” și a acuzat CNAIR că a realizat o documentație proastă, astfel încât „nicio firmă serioasă” nu depune oferte.

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie-decembrie 2020

Sus
Translate »