Oferte locuri de munca top

Noi conditii contractuale FIDIC intra in vigoare

fidicIntra în vigoare noile condiţiile contractuale speciale ale contractelor pentru echipamente şi construcţii, inclusiv proiectare, şi ale contractelor pentru construcţii clădiri şi lucrări inginereşti proiectate de către beneficiar ale Federaţiei Internaţionale a Inginerilor Consultanţi în Domeniul Construcţiilor (FIDIC), pentru obiective de investiţii din domeniul infrastructurii rutiere de transport de interes naţional, finanţate din fonduri publice. (Descarcati mai jos conditiile FIDIC asa cum au fost publicate in Monitorul Oficial).

Guvernul a înlocuit astfel vechiul ordin 146/2011 prin ordinul 600/2017 semnat de ministrul Transporturilor la 30 mai.

Legislația națională este astfel modificată pentru a introduce obligativitatea utilizării condiţiilor de contract FIDIC în gestionarea contractelor de lucrări. “Această măsură va alinia abordarea gestionării contractelor pentru toate sursele de finanţare și va asigura o alocare echilibrată a riscurilor între angajator, antreprenor și inginer”, se arată în textul HG 901/2015

Ca urmare. proiectele europene de infrastructură vor beneficia de condiţii standard de contract FIDIC, potrivit angajamentului luat de Guvern în cadrul pachetului de legi privind achiziţiile publice.

Potrivit noului Ordin, documentele care alcătuiesc contractul trebuie considerate ca documente care se explicitează reciproc. În scopul interpretării, prioritatea documentelor va fi aplicată în conformitatea cu ordinea de mai jos: acordul contractual; actele adiționale la acordul contractual; scrisoarea de atribuire (comunicarea de rezultat); anexa la ofertă; condițiile speciale; condițiile generale; cerințele beneficiarului; scrisoarea de ofertă și graficele de prețuri sau plăți (propunerea financiară a antreprenorului); listele; propunerea tehnică a antreprenorului și orice alte documente ce reprezintă parte integrantă a contractului.

Dacă inginerul consideră că a survenit o situație de urgență care pune în pericol siguranța unor persoane sau a lucrărilor și a proprietăților învecinate, acesta poate, fără a-l exonera pe antreprenor de răspunderea și obligațiile asumate prin contract, să îi solicite executarea oricăror lucrări sau acțiuni considerate necesare, în opinia sa, pentru a elimina sau a reduce riscul respectiv.

Inginerul are autoritatea de a emite dispozițiile pe care le consideră necesare, în caz de ambiguitate, erori sau alte discrepanțe ale documentelor. Antreprenorul nu va fi îndreptățit la nicio extensie de timp sau plată, cost sau altă pretenție atunci când inginerul emite o clarificare.

Dacă antreprenorul constituie o asociere, un consorțiu sau o altă grupare de două sau mai multe persoane: * aceste persoane vor fi considerate ca având obligații comune și individuale față de beneficiar pentru executarea contractului; * aceste persoane vor notifica beneficiarul cu privire la liderul lor care va avea autoritatea de antreprenor pentru toți membrii asocierii; * antreprenorul nu își va modifica componența sau statutul legal fără aprobarea prealabilă a beneficiarului.

În termen de 28 de zile de la data de începere a lucrărilor, beneficiarul va acorda antreprenorului dreptul de acces pe șantier și punerea în posesia acestuia. Beneficiarul are posibilitatea de a face acest lucru în etape, pe sectoare, antreprenorul având obligația de a respecta etapizarea, termenele și condițiile contractuale stabilite.

Dacă în contract nu se specifică altfel, valoarea de contract acceptată va acoperi toate obligațiile antreprenorului și toate cele necesare pentru o proiectare și o execuție corespunzătoare, terminarea lucrărilor și remedierea tuturor defecțiunilor. Antrenorul va răspunde de propriile utilaje. Din momentul aducerii pe șantier, utilajele antreprenorului vor fi considerate ca fiind în întregime destinate executării lucrărilor. Ba mai mult, antreprenorul nu va putea retrage de pe șantier niciun utilaj important fără consimțământul inginerului.

Exceptând cazurile în care contract nu menționează altceva: * antreprenorul va fi obligat să fi obținut toate informațiile necesare cu privire la riscuri, diverse și neprevăzute, precum și alte circumstanțe care pot influența sau afecta lucrările; * prin semnarea contractului, antreprenorul acceptă responsabilitatea totală pentru că și-a prevăzut toate dificultățile și costurile pentru finalizarea cu succes a lucrărilor; * prețul contractului nu va fi ajustat pentru  a lua în considerare orice dificultate sau cost neprevăzut.

In proiect sunt incluse și clauze care obligă Antreprenorul să permită Beneficiarului să inspecteze şi să copieze, fără restricţii, conturile sale, înregistrările şi alte documente privind procedura de depunere a ofertei şi executarea Contractului. De asemenea, Antreprenorul este obligat să permită auditarea acestora de către experţi/ auditori desemnaţi de către Beneficiar. Beneficiarul va fi îndreptăţit să producă şi să folosească orice astfel de conturi şi înregistrări şi alte documente ca evidenţă în caz de dispută sau arbitraj.

 

Click aici pentru a descarca Ordinul MT privind conditiile FIDIC https://we.tl/HdjzpHlvcq

(Linkul este valabil pana pe 22 iunie 2017, dupa aceasta data trebuie sa contactati redactia ARENA Constructiilor pentru a intra in posesia materialului)

 

 Stiri pe acelasi subiect 

18.05.2017 Vor fi modificate contractele FIDIC Galben

8.11.2016 Contracte FIDIC pentru proiectele cu fonduri europene

31.03.2015 Ce sunt contractele FIDIC si de ce ar trebui folosite in domeniul constructiilor

 

Revista Rasfoieste revista ARENA Constructiilor , editia iunie 2017 (click aici)

TopJobs  –  Oferte locuri de munca in constructii (click aici)

NewsletterPrimesti gratuit stirile ARENA Constructiilor ! click aici!

 

Sus
Translate »