Oferte locuri de munca top

Pana sa se faca metroul spre Otopeni, va fi realizata calea ferata

O nouă conexiune feroviară va fi realizată între Gara de Nord și Aeroportul Internațional Henri Coandă, aceasta fiind o intervenție prioritară pentru perioada 2015-2020 (prezentare atașată). Costul total al proiectului este de peste 97 milioane de euro, fără TVA, la care se adaugă 2,7 milioane euro, fără TVA, valoarea revizuirii studiului de fezabilitate.

Realizarea conexiunii feroviare cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti ar duce la facilitarea accesului la aeroport, descongestionarea legăturii rutiere, creşterea nivelului de accesibilitate şi conectivitate a transportului feroviar şi, nu în ultimul rând, asigurarea facilităţilor de transport care condiţionează organizarea de către România a Campionatului European de Fotbal 2020.

Prin coroborare cu implementarea unor servicii feroviare suburbane în zona metropolitană Bucureşti, această conexiune ar permite consolidarea unei zone de influenţă a AIHCB pe o rază de circa 70 km în jurul oraşului Bucureşti, pe baza facilităţilor de transport feroviar, susțin guvernanții într-un document strategic.

Planul de realizare a acestui proiect de investiţii, stabilit prin Master Planul General de Transport, prevedea finalizarea în anul 2017. Guvernanții menționează că ”acest program este întârziat şi trebuie reconsiderat, cu ocazia revizuirii studiului de fezabilitate, astfel încât să se asigure finalizarea sa cu celeritate”.

România va fi una dintre ţările organizatoare ale Campionatului European de Fotbal 2020, iar una din condiţionalităţile impuse de această calitate este asigurarea unei infrastructuri de transport corespunzătoare. AIHCB reprezintă cea mai importantă poartă de acces pentru transportul aerian național şi internațional, este un nod multimodal urban şi central pe reţeaua TEN-T şi de aceea trebuie extinsă capacitatea de preluare a călătorilor de pe și spre aeroport de către celelalte moduri de transport.

Tot cu acest scop în anul 2014 s-a propus construirea magistralei 6 de metrou care să asigure legătura între Gara de Nord şi AIHCB, iar indicatorii tehnico-economici ai acestei investiţii au fost aprobaţi prin Hotărâre de Guvern la sfârşitul anului 2016.

Având în vedere că data estimată pentru începerea lucrărilor la noua linie de metrou era a doua jumătate a anului 2017, iar durata de execuţie era de 48 de luni, în condițiile în care lucrările nu au mai început, conectarea până în anul 2020 a AIHCB cu Gara de Nord se poate asigura doar pe calea ferată, menționează guvernanții. Tot ei susțin că nu se pune problema redundanţei între conexiunea feroviară cu aeroportul şi magistrala 6 de metrou, deoarece cele două tipuri de servicii se adresează către segmente diferite de clienţi.

În prezent legătura feroviară dintre Gara de Nord şi AIHCB se realizează pe linia simplă neelectrificată Bucureşti – Urziceni – Galaţi. Legătura nu este directă, ea necesitând transferul călătorilor cu microbuze între staţia de cale ferată şi aeroport.

Din cauza necesităţii de transbordare în microbuze a călătorilor, această legătură cu aeroportul este neatractivă, iar numărul călătorilor pe această relaţie este mic.

Astfel, o conexiune feroviară trebuie să răspundă următoarelor cerinţe de bază:

* terminal feroviar amplasat în incinta aeroportului, care să permită transferul facil al pasagerilor spre terminalele de sosiri şi plecări ale aeroportului;

* linie nouă racordată la linia magistrală 700, între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti, pentru legătura cu terminalul feroviar din incinta aeroportului;

* linie dublă electrificată pe toată lungimea traseului, astfel încât să permită o durată cât mai mică a călătoriei cu trenul;

* respectarea legislaţiei şi standardelor naţionale şi europene privind siguranţa transportului aerian, ceea ce impune obligaţia ca terminalul feroviar din incinta aeroportului să fie amplasat sub nivelul solului.

În cadrul CFR SA a fost realizat un studiu privind o posibilă soluţie de realizare a conexiunii feroviare cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti. Aceasta va fi analizată ca variantă în cadrul revizuirii studiului de fezabilitate elaborat în 2008, intitulat „Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti”.

Studiul menţionat anterior prevede utilizarea traseului existent Bucureşti Nord – Mogoşoaia – PO Odăi (linie simplă, electrificată până la staţia Mogoşoaia), care se completează cu un tronson nou, în lungime de 2,3 km, care asigură legătura cu aeroportul.

Având în vedere că terminalul feroviar din incinta aeroportului trebuie să fie amplasat sub nivelul solului, linia de pe tronsonul nou coboară progresiv printr-un debleu neacoperit până la cota -6.45 m (cota liniilor în cadrul terminalului), cu subtraversarea DN1.

Descărcați aici prezentarea completă:

 

 

 

 

 

 

Citiți și:

Nou ansamblu cu 8 blocuri, in curs de autorizare

Va demara a doua etapa a unui proiect cu 18 blocuri

8 mil euro pentru strazile unui municipiu din sud-vestul tarii

 

 

 

 

 

Cititi revista ARENA Constructiilor nr.5/iul-aug 2018

coperta-ac5

Sus