Oferte locuri de munca top

Pe ce finantare se pot baza marile proiecte de infrastructura de transport

Marile proiecte de investiții în infrastructura de transport se vor baza mai mult pe finanțare prin POIM 2014-2020 decât prin Programul Operațional Transport 2021 – 2027 sau prin Planul Național de Redresare și Reziliență 2021 – 2026.

Aceasta pentru că lista de proiecte prioritare ce va fi inclusă in POT, precum și lista de proiecte prioritare ce va fi inclusă in PNRR urmează să fie definitivate odată cu finalizarea negocierilor cu reprezentanții Comisiei Europene.

Pentru sectorul de transport alocarea UE în cadrul POIM 2014-2020 este de aproximativ 5 miliarde euro.

Conform programării agreate cu Comisia Europeană, fondurile au fost orientate în principal spre dezvoltarea rețelei centrale TEN-T, în particular spre dezvoltarea coridoarelor care traversează România și anume: Rhine–Danube și Orient/EastMediterranean.

În cadrul POIM au fost depuse pana in prezent 225 de proiecte si au fost contractate 121 de proiecte a căror valoare totala este de aproximativ 12 miliarde euro.

Totodată, a fost transmis și se află în curs de evaluare la nivelul Comisiei Europene proiectul:

  • Drum expres Craiova-Pitești cu o valoare totală de 1.012.689.699 euro

În același timp, se află în pregătire mai multe proiecte majore ce vor fi transmise către Comisia Europeană în următoarea perioadă:

  • Achiziție material rulant ARF (417.517.083 euro);
  • Construcție Centură Nord București (972.521.318 euro);
  • Modernizarea liniei CF Bucuresti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontiera, Lot 1: Redeschiderea circulatiei feroviare pe pod peste Arges intre Vidra si Comana (129.891.666 euro)

Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF – Connecting Europe Facility)

Totalul contractat la nivelul CEF în actuala perioadă de programare (Fond de coeziune + Anvelopa generală) se ridică la o valoare de aproximativ 1,48 miliarde euro.

CFR SA are în implementare 11 proiecte finanțate din CEF: 3 proiecte de execuție lucrări de modernizare a căii ferate şi 8 proiecte privind realizarea unor studii de fezabilitate:

  • Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov – Simeria, componentă a Coridorului RinDunăre, pentru circulația cu viteza maximă de 160 km/h; Secțiunea: Brasov – Sighişoara. Subsecțiuni: 1. Brasov – Apaţa și 3. Caţa – Sighişoara;
  • Reabilitarea secțiunii de cale ferată Braşov – Sighișoara, subsecțiunea Apața – Cața
  • Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti;
  • Revizuirea Studiului de fezabilitate pentru reabilitarea liniei de cale ferată Craiova – Calafat;
  • Studiu de Fezabilitate pentru reabilitarea liniei de cale ferată Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeş; • Studiu de Fezabilitate pentru modernizarea secțiunii feroviare Predeal-Brașov;
  • Studiu de Fezabilitate pentru modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța
  • Studiu de Fezabilitate Gara de Nord Bucureşti – modernizarea dispozitivului de linii;
  • Studiu de Fezabilitate pentru modernizarea tronsonului de cale ferată Coșlariu – Cluj Napoca;
  • Studiu de Fezabilitate pentru modernizarea tronsonului de cale ferată Apahida – Suceava;
  • Studiu de Fezabilitate pentru modernizarea tronsonului de cale ferată București – Craiova. Precizăm că lucrările aferente proiectelor aflate în curs de pregătire urmează a fi finanțate în următoarea perioadă programatică (2021-2027).

 

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/ noiembrie-decembrie 2021

Sus