Oferte locuri de munca top

Pentru obiectivele Centurii Bucuresti, lucrarile pot incepe imediat dupa emiterea deciziei de expropriere

În contextul disputelor cu Primarul General al Capitalei, Gabriela Firea,  CNAIR a transmis date privind procedura legală necesară obținerii fondurilor europene destinate inclusiv obiectivelor Centurii București (autostrada de Centura București Sud, pasajele Mogoșoaia, Domnești, Berceni și Oltenița, lărgirea la 4 benzi a secțiunilor cuprinse între A1 și DN7,DN2 și A2 și A1 și DN5, aflate pe actuala Centură a Capitalei).

Odată cu transmiterea prin MYSMIS 2014+ a documentației privind proiectul “Infrastructura Integrată pentru Zona orbitală a Municipiului București”, se declanșează practic procesul de evaluare a proiectului de către organismul intermediar pentru transporturi (DGOIT), aflat în subordinea Ministerului Transporturilor.

Această structură, în colaborare cu experții Jaspers (organism tehnic al Comisiei Europene), evaluează și validează documentația tehnico-economică, iar formularul final al cererii de finanțare, împreună cu documentația suport, verificată și validată, sunt transmise Comisiei Europene pentru acordarea finanțării.

În orice moment Comisia Europeană poate avea cunoștință de situația parcursului Cererilor de finanțare prin solicitarea unei informari din partea entităților implicate în procesul de evaluare.

CNAIR subliniază că Ministerul Transporturilor este cel care poate accesa fondurile europene în domeniu și de aceea procedura prevede ca evaluarea aplicației de finanțare să se facă prin colaborarea directă între DGOIT și Jaspers.

În ceea ce privește întabularea suprafețelor aferente lucrărilor de modernizare a Centurii București, oficialii CNAIR spun că această procedură are loc legal în momentul în care sunt expropriate suprafețele de teren în cauză și trecute în patrimoniul statului român, în administrarea MT și în concesiunea CNAIR S.A.

La ora actuală, majoritatea terenurilor aferente Centurii București sunt intabulate.

A mai rămas de întabulat o mică parte din suprafețe, acolo unde nu a fost clară situația juridică a persoanelor expropriate.

Pentru acestea CNAIR face demersuri permanente la autoritățile locale, care au ca scop reglementarea situației juridice.

În plus, pentru sectorul A1-DN7, există deja un contract de prestări servicii pentru destinate întocmirii cadastrelor iar pentru sectorul DN2-A2, se află în desfășurare o procedură de achiziție publică destinată prestării serviciilor de cadastru.

Aceste proceduri sunt urmate pentru fiecare obiectiv care este construit pe Centura București, pe măsura evoluției.

Pentru obiectivele de modernizare a Centurii București, construcția poate începe imediat după emiterea deciziei de expropriere, iar pe perioada execuției lucrărilor se deșfășoară procedurile de întabulare, fără să afecteze bunul mers al proiectelor.

În ceea ce privește transferul dreptului de administrare a drumurilor aflate în concesiunea CNAIR S.A., oficialii CNAIR subliniază că acesta presupune declasarea de la nivel de Drum Național la nivel de Drum Județean sau local. Ca atare administrarea acestor căi rutiere, revine ulterior declasării, Unităților Administrativ Teritoriale pe raza cărora se află.

În ceea ce privește Centura București, o mare parte din obiectivele acesteia se află pe raza Județului Ilfov.

În toate discutiile cu Primăria Generală a Capitalei, Ministerul Transporturilor și CNAIR S.A. nu s-au opus niciodată predării administrării Centurii București la PMB, în condițiile legii. Dovadă stau întâlnirile, atât la nivel de experți cât și la nivelul  Primarului General cu Ministrul Transporturilor, dar și Foaia de Parcurs stabilită împreună.

Compania a acceptat, la solicitările PMB să modifice Proiectul deja finalizat al Pasajului Domnești, chiar dacă această situație a dus la reluarea proiectării, întârzierea lucrărilor și creșterea prețului acestui obiectiv, în special ca urmare a apariției unor suprafețe suplimentare de teren care trebuie expropriate pentru construcția în noua configurație. Motivul invocat de Primăria Generală a Capitalei, la momentul la care s-a acceptat această modificare a fost că locuitorii din zonă au nevoie de tramvai pe Prelungirea Ghencea, situație identificată însă de PMB, după doi ani de evaluare a ofertelor, după stabilirea configurației acestui pasaj și după semnarea contractului de proiectare și execuție a lucrărilor pentru pasajul Domnești. La acea dată, PMB a promis că va susține CNAIR S.A pentru a obține rapid aprobarea exproprierii suprafețelor suplimentare necesare și a noilor autorizații de construcție.

 

 

 

Citiți și:

600 noi locuri de parcare subterane

Construirea a patru blocuri cu 11 niveluri, aprobata

A fost aprobat un proiect rezidential ce va fi dezvoltat in Capitala

Un complex rezidential a obtinut autorizatia de construire

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr.7/oct 2018

01

Sus