Oferte locuri de munca top

Podul care traverseaza Dambovita va fi reparat cu peste 32 mil lei

Peste 32 de milioane de lei va investi statul pentru punerea în siguranță a podului de pe DN72, care traversează râul Dâmbovița, la Viișoara. Indicatorii tehnico – economici ai proiectului au fost aprobați în ședința de ieri a Guvernului.

„Lucrările necesare a fi realizate se referă atât la cele legate de amenajarea albiei râului, cât și la cele de consolidare a fundațiilor infrastructurilor (piloți), în strânsă corelare unele cu altele, dar și cele care țin de suprastructura podului. Urgența începerii lucrărilor este dată atât de situația din amplasament, descrisă în raportul de expertiză, cât și de necesitatea evitării efectelor unor fenomene meteo probabile în perioada următoare”, spuneau reprezentanții Ministerului Transporturilor, pe vremea când inițiau actul normativ proaspăt aprobat.

Din suma totală, adică 32.318.000 lei (inclusiv TVA), valoarea lucrărilor de construcții și montaj se ridică la 27.053.000 lei (inclusiv TVA).

Durata de realizare a lucrărilor este de opt luni, urmând ca, la finalul investiției, lungimea totală a podului să fie de 137,05 m, iar lungimea suprastructurii să fie de 128,95 m.

Podul va avea patru deschideri, o lățime a părții carosabile de 7,8 m și două trotuare, a căror lățime utilă va fi de 1,2 m. Proiectul prevede un prag de fund cu trei deversoare, precum și apărări de maluri și protecții de 684 m.

Mai exact, lucrările de punere în siguranță vizează zona km 20+422 de pe drumul național DN72.

Lucrările hidrotehnice proiectate constă în:
* Prag de fund – Stabilizarea talvegului în zona podului și punerea în siguranță a acestuia se poate realiza doar prin ridicarea cotei, cu ajutorul unui prag de fund. Amenajarea în trepte este compusă din două deversoare din beton armat, fundate indirect pe coloane de 800 mm, cu fișa de 20 m, și un deversor aval din beton fundat direct cu rol de pinten. Pragul de fund realizat din beton armat cu două trepte de cădere, având o lungime deversantă de circa 76 m și o înălțime maximă a fiecărei trepte de aproximativ 2,85 m.
* Apărări de maluri – Încastrarea în mal a pragului, precum și protecția malurilor se va realiza cu ziduri de beton armat, fundate indirect pe coloane de 600 mm, cu fișa de 20 m, având o înălțime dictată de nivelul apei cu asigurarea de 2%. Având în vedere înălțimea mare a malurilor și, în special, a celui drept, soluția de consolidare sau apărare a malului va include, deasupra zidului, și o protecție elastică din gabioane.
* Protecția de fund în zona podului până la intersecția cu pragul refăcut pe amplasamentul vechi – În amonte de prag, plecând de la coronamentul pragului spre pod, se va realiza o protecție a talvegului pe o lungime de aproximativ 50 m și o adâncime de 40 cm, completă pe întreaga secțiune transversală a albiei, până în zidurile de beton armat sau palanse care formează apărările de mal.
* Recalibrarea albiei – Pentru ca debitul să tranziteze podul pe întreaga lățime a acesteia.

Mai departe, lucrările de consolidare a infrastructurii podului vor consta în:
* Consolidarea fundației (piloților) – îndepărtarea betonului degradat al piloților, perforarea corpului piloților, montarea armăturilor noi și a etrierilor etc.;
* Infrastructură pod (elevații) – Curățarea banchetelor de reazem de la toate infrastructurile de depunerile de praf, moloz sau diferite depuneri, îndepărtarea betonului degradat de pe elevația pilelor și culeelor până la betonul sănătos etc.;
* Suprastructură pod – Repararea cu mortare speciale a zonelor afectate de infiltrații și carbonatări, tratarea cu vopsele speciale de protecție anticorozivă;
* Cale, trotuar, parapet – Desfacerea stratelor căii, trotuarelor, parapetului, bordurilor înalte, așternerea unei hidroizolații noi, refacerea căii și a trotuarelor, montarea unor borduri din granit și a unor noi dispozitive de acoperire a rosturilor de dilatație etc.

Finanțarea obiectivului de investiții se va face de la bugetul de stat, în limita sumelor prevăzute anual cu această destinație, precum și din alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.

 

 

Revista Rasfoieste revista ARENA Constructiilor , editia mai 2017 (click aici)

TopJobs  –  Oferte locuri de munca in constructii (click aici)

NewsletterPrimesti gratuit stirile ARENA Constructiilor ! click aici!

 

Sus